SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyny prawicowe liderami spadków - „Sieci” najbardziej w dół. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w listopadzie ub.r. był „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie 2018 roku wyniosła 113 101 egz. Było to o 6,75 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 2,94 proc. do 93 972 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. wyniosła 77 894 egz., po spadku o 7,60 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 41 501 egz., po spadku o 23,74 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca 2017 roku ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 13,91 proc. do 31 911 egz.

Siódme miejsce zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 10,46 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 25 748 egz.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 6,77 proc.

Największy spadek, wynoszący 5,52 proc., zanotował tutaj Przegląd” (Fundacja „Oratio Recta”).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Magazyny prawicowe liderami spadków - „Sieci” najbardziej w dół. Zyskał tylko „Tygodnik Powszechny”

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
statystyk
"Sieci" drukują 75% tego co "Polityka", ale sprzedają ledwie 40,5% nakładu, podczas gdy Polityka sprzedaje 68,8% nakładu. Pojawia się pytanie jak przy takiej różnicy żyć bez dofinansowania w postaci reklam wykupywanych przez państwowe spółki, jak żyć?
0 0
odpowiedź
User
YKK
Jeszcze więcej szczucia i dzielenia panowie - jak widać nawet wasz wysublimowany czytelnik wymięka.
0 0
odpowiedź
User
Little Big Horn
wcale to nie dziwi, goście od początku istnienia -czy to Sieci czy do Rzeczy- drukują tak naprawdę 10 tych samych artykułów, zmieniają się autorzy, przymiotniki, konstrukcja, ale sens pozostaje ten sam.10 artykułów w kółko. Efekt świeżości wyparował i została tylko nuda.
0 0
odpowiedź