„Polityka” wyprzedziła „Gościa Niedzielnego” w lipcu, „Do Rzeczy” najbardziej w dół
Nowym liderem średniego rozpowszechniania płatnego wśród tygodników opinii w lipcu br. została „Polityka”, która wyprzedziła „Gościa Niedzielnego”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, a najwięcej straciło „Do Rzeczy” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Nowym liderem sprzedaży w segmencie tygodników opinii została „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca drugiego. Jej średnie rozpowszechnianie płatne razem w lipcu 2020 roku wyniosło 97 718 egz. Było to o 6,14 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugie miejsce spadł „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 90 292 egz., po spadku o 12,39 proc. - drugim największym w zestawieniu. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych, które w poprzedzających miesiącach z powodu pandemii COVID-19 mogły się odbywać przy ograniczonej liczbie wiernych.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik w lipcu br. zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 12,87 proc. do 77 482 egz.
Dalej uplasowały się: „Sieci” (38 882 egz.; w dół o 0,95 proc.), „Tygodnik do Rzeczy” (28 204 egz.; spadek o 28,61 proc. - największy w zestawieniu), „Tygodnik Powszechny” (26 518 egz.; wzrost o 5,58 proc. -), „Gazeta Polska” (23 554 egz.; + 0,66 proc.) oraz „Przegląd” (14 274 egz.; - 3,94 proc.).
Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 211 281 egz. (w dół o 10,21 proc.).
Firma PMPG Polskie Media pod koniec marca poinformowała o zamknięciu drukowanej wersji „Wprost”. Uzasadniła, że pandemia koronawirusa mocno ogranicza obecnie dystrybucję pisma, uniemożliwi organizację eventów opartych na jego marce, natomiast już po jej przeminięciu odrobienie strat i utraconych relacji biznesowych potrwałoby miesiące.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Polityka” wyprzedziła „Gościa Niedzielnego” w lipcu, „Do Rzeczy” najbardziej w dół