SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska” i „Newsweek Polska” z rekordowymi spadkami. „Tygodnik Powszechny” i „Gość Niedzielny” na plusie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w kwietniu br. był „Gość Niedzielny”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Polska”. Najwięcej zyskał z kolei „Tygodnik Powszechny” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2019 roku wyniosła 119 173 egz. Było to o 3,01 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,69 proc. do 100 007 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. wyniosła 78 235 egz., po spadku o 15,46 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 42 211 egz., po spadku o 7,97 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 4,70 proc. do 33 734 egz.

Największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w kwietniu br. osiągnął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego wynik zwiększył się o 3,86 proc. do 30 033 egz.

Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 26,08 proc. do 21 338 egz. Dziennik ten zajął siódme miejsce.

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zwiększył się o 12,64 proc.

Największy spadek, wynoszący 7,04 proc., również zanotowała tutaj „Gazeta Polska”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska” i „Newsweek Polska” z rekordowymi spadkami. „Tygodnik Powszechny” i „Gość Niedzielny” na plusie

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ddb
Brawo Newsweek!
odpowiedź
User
Romuś
Newsweek, zdaje się, idzie w ślady Wprost.
Podpowiem redaktorowi naczelnemu, Tomaszowi Lisowi:
Bezsensowna i prowadzona w głupawym stylu nagonka na Biedronia i jego partię w tygodniku który ma liberalnych obyczajowo czytelników, to świetna recepta na ich utratę.
odpowiedź
User
pytanie
W jaki sposób jest weryfikowana sprzedaż Gościa Niedzielnego w kościołach?
odpowiedź