Sprzedaż tabletów w IV kw. i całym 2015 r. w dół, Apple przed Samsungiem
W IV kwartale 2015 roku na świecie sprzedano 65,9 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 206,8 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W ostatnich trzech miesiącach 2015 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 13,7 proc., z 76,4 miliona do 65,9 miliona sztuk.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 24,8 proc., z 21,4 mln do 16,1 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 28,1 proc. do 24,5 proc.).
Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 18,1 proc., z 11 mln do 9 mln sztuk), a jego rynkowy udział zmalał z 14,4 proc. do 13,7 proc.
Kolejne miejsca zajęły firmy Amazon.com, Lenovo i Huawei.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W IV KW. 2015 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
IV KW. 2015 SPRZEDAŻ |
IV KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU |
IV KW. 2014 SPRZEDAŻ |
IV KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
16.1 |
24.5% |
21.4 |
28.1% |
-24.8% |
2. Samsung |
9.0 |
13.7% |
11.0 |
14.4% |
-18.1% |
3. Amazon.com |
5.2 |
7.9% |
1.9 |
2.5% |
175.7% |
4. Lenovo |
3.2 |
4.8% |
3.7 |
4.8% |
-13.5% |
5. Huawei |
2.2 |
3.4% |
1.0 |
1.3% |
124.6% |
Pozostałe |
30.2 |
45.8% |
37.4 |
49.0% |
-19.2% |
SUMA |
65.9 |
100.0% |
76.4 |
100.0% |
-13.7% |
IDC podkreśla, że w IV kwartale rekordowa była sprzedaż tabletów 2-w-1, która sięgnęła 8,1 miliona sztuk i była ponad dwukrotnie większa niż rok wcześniej, podczas gdy w przypadku tradycyjnych urządzeń w tym samym czasie odnotowano spadek aż o 21,1 proc.
W całym 2015 roku na świecie sprzedano 206,8 miliona tabletów - o 10,1 proc. mniej niż w roku 2014 (230,1 mln). Kolejność wśród największych producentów na dwóch czołowych miejscach była taka sama jak w IV kwartale (Apple przed Samsungiem), a Top 5 zestawienia uzupełniły firmy Lenovo, Asus i Huawei.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W 2015 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
2015 SPRZEDAŻ |
2015 UDZIAŁ W RYNKU |
2014 SPRZEDAŻ |
2014 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
49.6 |
24.0% |
63.4 |
27.6% |
-21.8% |
2. Samsung |
33.4 |
16.2% |
39.8 |
17.3% |
-16.1% |
3. Lenovo |
11.2 |
5.4% |
11.2 |
4.9% |
0.4% |
4. Asus |
7.1 |
3.4% |
11.8 |
5.1% |
-39.9% |
5. Huawei |
6.5 |
3.1% |
3.0 |
1.3% |
116.6% |
Pozostałe |
99.1 |
47.9% |
100.9 |
43.8% |
-1.8% |
SUMA |
206.8 |
100.0% |
230.1 |
100.0% |
-10.1% |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tabletów w IV kw. i całym 2015 r. w dół, Apple przed Samsungiem