„Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich w I kwartale, „CKM” straciło najwięcej
Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w pierwszym kwartale br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „CKM”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła 23 356 egz. Względem roku poprzedniego była niższa o 27,19 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 8,21 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 21 632 egz.
Oczko niżej uplasowało się „Logo” (Agora), które awansowało z czwartego miejsca. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 11,45 proc. do 16 817 egz.
Na ostatnią lokatę spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 27,53 proc. do 14 200 egz. Jednocześnie jest to największy spadek w zestawieniu.
Uśredniony wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w pierwszym kwartale br. poszedł do góry o 4,64 proc. do poziomu 22 584 egz.
W marcu 2019 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Men’s Health”, wyniosła 22 383 egz., po spadku względem marca 2018 roku o 21,26 proc.
Drugą lokatę zajęło „Logo” (21 413 egz.; w dół o 6,90 proc.), które wyprzedziło „Playboy” (20 352 egz.; - 12,51 proc.).
Również i tutaj najwięcej straciło „CKM” - było to 25,21 proc. do 12 394 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich w I kwartale, „CKM” straciło najwięcej