Magazyny z serii „Lego” na czele sprzedaży pism dla dzieci w 2017 roku
W ub.r. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazło się „Lego Ninjago”. Największy wzrost w zestawieniu zanotował magazyn „Lego Friends. Magazyn”, a na czele spadków znalazł się „Nick Jr. Magazyn” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w 2017 roku wyniosła 52 342 egz. W porównaniu do poprzedniego roku tytuł zanotował spadek wynoszący 9,80 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem był magazyn „Lego Nexo Knights” (Media Service Zawada). Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 0,48 proc. do 45 471 egz. Magazyn ten jest wydawany od lutego 2016 roku.
Z szóstego na trzecie miejsce awansował magazyn „Lego Friends. Magazyn” (Media Service Zawada) ze średnią sprzedażą na poziomie 42 289 egz. W porównaniu do 2016 roku pismo to zanotowało wzrost wynoszący 31,52 proc. - największy w zestawieniu.
Największy spadek, wynoszący 17,51 proc. do 19 508 egz., odnotował z kolei „Nick Jr. Magazyn” (Media Service Zawada). W zestawieniu spadł on z miejsca 10. na 16.
W grudniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Lego Ninjago”, wyniosła 53 110 egz., po wzroście względem grudnia 2016 roku o 6,45 proc. Drugi był magazyn „Lego Nexo Knights” (38 264 egz.; spadek o 11,32 proc.). Podium uzupełnia „Mój Kucyk Pony”, który rok wcześniej był czwarty (Egmont Polska; 29 051 egz.; w dół o 11,06 proc.).
Największym wzrostem w tym ujęciu pochwalić się mógł „Cartoon Network Magazyn” (Media Service Zawada), którego wynik wzrósł o 48,41 proc. do 23 036 egz.
Z kolei największą stratę w tym ujęciu miał miesięcznik „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) - było to 37,51 proc. do poziomu 25 682 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: Magazyny z serii „Lego” na czele sprzedaży pism dla dzieci w 2017 roku