„Lego Ninjago” liderem sprzedaży w I półroczu, „Movie Star Planet” zyskał najwięcej
W pierwszym półroczu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazło się „Lego Ninjago”. Największy wzrost w zestawieniu zanotował magazyn „Movie Star Planet”, a na czele spadków znalazł się „Cartoon Network Magazyn” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w pierwszym półroczu 2018 roku wyniosła 44 862 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł zanotował spadek wynoszący 19,68 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem był magazyn „Lego Nexo Knights” (Media Service Zawada). Jego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 24,60 proc. do 38 790 egz.
Z czwartego na trzecie miejsce awansował magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) ze średnią sprzedażą na poziomie 38 256 egz. W porównaniu do pierwszego półrocza 2017 roku pismo to zanotowało jednak spadek wynoszący 7,15 proc.
4. lokatę (po awansie z 8.) zajął magazyn „Movie Star Planet” (Egmont Polska), którego średni wynik zwiększył się o 4,01 proc. do 32 075 egz. jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei największy spadek, wynoszący 39,75 proc. do 18 598 egz., odnotowało „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada). W zestawieniu tytuł ten spadł z miejsca 7. na 12.
W czerwcu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Lego Ninjago”, wyniosła 41 105 egz., po spadku względem czerwca 2017 roku o 21,06 proc. Drugi był awansujący z czwartej lokaty magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (39 114 egz.; wzrost o 0,37 proc.). Podium uzupełnia „Lego Nexo Knights”, który rok wcześniej był wiceliderem (33 123 egz.; - 21,32 proc.).
Największym wzrostem w tym ujęciu pochwalić się mógł „Kaczor Donald” (Egmont Polska), którego wynik wzrósł o 42,64 proc. do 26 025 egz.
Z kolei największą stratę w tym ujęciu miał miesięcznik „Kraina Lodu” (też Egmont Polska) - było to 48,06 proc. do poziomu 10 535 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Lego Ninjago” liderem sprzedaży w I półroczu, „Movie Star Planet” zyskał najwięcej