„Kobieta i Życie” liderem sprzedaży w lutym, „Poradnik 50+” na drugim miejscu
W lutym br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”, a oczko niżej uplasował się „Poradnik 50+”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Claudia”, a najwięcej straciła „Olivia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP” opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w lutym 2020 roku wyniosła 232 754 egz. Względem lutego 2019 roku zmniejszyła się o 16,99 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugi był „Poradnik 50+” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. wyniosła 207 375 egz. (spadek o 9,48 proc.). Miesięcznik wydawany jest już od sierpnia 2017 roku, ale dopiero od zeszłego roku jest kontrolowany przez ZKDP.
Podium uzupełnia miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Wynik tytułu uplasował się na poziomie 168 237 egz., po wzroście o 10,05 proc.
Szóste miejsce zajęła „Claudia” (Grupa Burda). Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika poszła do góry o 11,38 proc. do 96 957 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei największy spadek, wynoszący 30,06 proc. do 53 668 egz., odnotowała „Olivia” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten w zestawieniu był ostatni.
Względem poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Poradnik Domowy” (Wydawnictwo Bauer; do niedawna Edipresse Polska) - było to 16,85 proc.
Największy spadek, wynoszący 9,68 proc., odnotował „Poradnik 50+”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” liderem sprzedaży w lutym, „Poradnik 50+” na drugim miejscu