SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Twój Styl” liderem w 2019 roku, ale z najniższym wynikiem w historii. „Zwierciadło” zyskało najwięcej

W 2019 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych utrzymał się „Twój Styl. Najwięcej stracił „Women’s Health”, a liderem wśród wzrostów było „Zwierciadło” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w 2019 roku wyniosła 137 705 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do 2018 roku tytuł zanotował spadek o 11,97 proc.i  zanotował najniższą średnią roczną sprzedaż w historii.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą pozycję zajął magazyn „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło). Jego sprzedaż ogółem w ub.r. uplasowała się na poziomie 92 633 egz., po wzroście o 22,22 proc. - największym w zestawieniu. Jest to najwyższa średnia roczna sprzedaż tytułu od 20 lat.

- Taki wynik jest efektem ciężkiej pracy całego zespołu Wydawnictwa Zwierciadło. Osiągnęliśmy prawie wszystkie cele jakie postawiliśmy sobie na 2019 rok - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Popielski, prezes Wydawnictwa Zwierciadło. - Był to kolejny rok naszych inwestycji. Koncentrowaliśmy się na każdym etapie tworzenia magazynu, pracując zespołowo nad każdym szczegółem. W moim przekonaniu stworzyliśmy bardzo dobry kontent i layout czasopisma luksusowego. Odważnie eksperymentowaliśmy z okładkami, czego przykładem może być okładka numeru 8/2019 „Zwierciadła” ze zdjęciem Marilyn Monroe wydrukowanym na płótnie. Sprzedaż tego numeru wyniosła 135 tys. egz. i była najwyższą w naszej historii - dodaje.

Jak informuje Popielski, zwiększenie o 18 proc. wydrukowanego nakładu pozwoliło rozszerzyć sieć dystrybucji o ponad 4 tys. punktów sprzedaży. - Inwestowaliśmy też w ekspozycję naszych tytułów w wybranych sieciach handlowych oraz w kampanie reklamowe prowadzone w internecie i stacjach radiowych. Bardzo wnikliwie dokonywaliśmy wyboru bohaterek naszych okładek. Realizowaliśmy odpowiednią strategię cenową, wprowadzając między innymi na rynek dodatkowe wersje naszego magazynu z kosmetykami, książkami, kalendarzami itp. - mówi nam.

Oczko niżej uplasowało się „Avanti” (Agora). Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym miesiącu wzrosła o 1,47 proc. do 64 338 egz.

Z kolei najwięcej - 31,26 proc. - stracił magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), którego wynik wyniósł 29 097 egz. W zestawieniu spadł z 8. na 9. lokatę.

„Twój Styl” zyskał w grudniu

W grudniu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem liderującego „Twojego Stylu”, wyniosła 130 724 egz., po wzroście względem grudnia 2018 roku o 0,05 proc.

Drugie było „Zwierciadło” (117 899 egz., do góry o 47 proc. - największy wzrost w zestawieniu), a podium uzupełnia „Avanti” (50 288 egz., + 7,69 proc.).

Największy spadek również i w tym ujęciu odnotował magazyn „Women’s Health” - było to 22,03 proc. do 19 942 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem w 2019 roku, ale z najniższym wynikiem w historii. „Zwierciadło” zyskało najwięcej

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
opop
W kazdym tego typu magazynie jest dokładnie to samo plus te same reklamy nic wiecej co 3 miesiace te same artykuły o tym samym i wywiady dokładnie z tymi samymi czyli medialny szum i bełkot
odpowiedź
User
macias
"miesięczników luksusowych"

ROTFL, kiedys to sie nazywalo prasa dla kucharek, teraz "miesieczniki luksusowe".
odpowiedź
User
mika
Historia Pani czyli jak zniszczyć dobre pismo
odpowiedź