„CD-Action” liderem sprzedaży w I półroczu. „PC Format” stracił najwięcej
W pierwszym półroczu 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „PC Format” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosła 67 103 egz., czyli o 6,22 proc. mniej niż w pierwszym półroczu 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 37 633 egz., po spadku o 14,17 proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym półroczu zmniejszył się o 1,88 proc. do 32 462 egz.
Najsłabszy wynik odnotowało ostatnie pięć numerów magazynu „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 11,97 proc. do 8 050 egz.
Wydawnictwo Burda Media Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego pisma (jego ostatni numer ukazał się w 4 kwietnia br.). W lipcu br. miał zostać zamknięty również serwis internetowy Chip.pl, ale część redakcji pisma założyła spółkę L-Space i zawarła umowę licencyjną z CHIP Holding na dalsze wydanie wersji on-line tego tytułu.
W czerwcu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „CD-Action”, wyniosła 56 480 egz., po spadku względem czerwca 2016 roku o 17,09 proc.
Dalej uplasował się „Komputer Świat” (30 803 egz.; - 2,28 proc.), który wyprzedził „PC Format” (30 672 egz.; spadek o 30,73 proc. - największy w zestawieniu).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „CD-Action” liderem sprzedaży w I półroczu. „PC Format” stracił najwięcej