Sprzedaż magazynów młodzieżowych dalej spada. „Bravo” najchętniej kupowane
W maju 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił magazyn „Bravo Girl”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w maju 2015 roku wyniosła 54 085 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 46,31 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 50,03 proc. do poziomu 33 961 egz.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 54,60 proc. do 23 699 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 52,94 proc. i wyniosła 22 922 egz.
ZKDP | maj | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 134 978 | 54 085 | 54 085 | 175 080 | 100 738 | 100 738 |
Fun Club | 74 947 | 33 961 | 33 961 | 104 940 | 67 957 | 67 957 |
Bravo Girl | 54 993 | 23 699 | 23 699 | 99 969 | 52 195 | 52 195 |
Twist | 55 000 | 22 922 | 22 922 | 94 942 | 48 703 | 48 703 |
W maju br. w porównaniu do kwietnia br. jedynym wzrostem sprzedaży wśród pism młodzieżowych pochwalić się mógł „Twist” - było to 5,41 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 34,80 proc., również i w tym ujęciu odnotował magazyn „Bravo Girl”.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | maj | kwiecień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 134 978 | 54 085 | 54 085 | 134 964 | 58 201 | 58 201 |
Fun Club | 74 947 | 33 961 | 33 961 | 74 936 | 38 111 | 38 111 |
Bravo Girl | 54 993 | 23 699 | 23 699 | 59 975 | 36 346 | 36 346 |
Twist | 55 000 | 22 922 | 22 922 | 59 993 | 21 746 | 21 746 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż magazynów młodzieżowych dalej spada. „Bravo” najchętniej kupowane