Sprzedaż IKEA Retail w Polsce wzrosła rok do roku o 11 proc., do 4,03 mld zł
Przychody IKEA Retail Polska wyniosły w roku obrotowym zakończonym w sierpniu br. 4,03 mld i były wyższe niż rok wcześniej o 11 proc. W tym okresie sklepy szwedzkiej sieci odwiedziło blisko 29 mln osób.
W roku fiskalnym 2018 (obejmującym okres od września 2017 roku do sierpnia br.) IKEA Retail osiągnęła w Polsce 4,03 mld zł sprzedaży. To 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Sklepy sieci w naszym kraju odwiedziło łącznie ok. 29 mln osób, a strona internetowa marki zanotowała ok. 97 mln wizyt.
Wśród najczęściej kupowanych przez polskich klientów produktów były meble do sypialni, kuchnie, materace i meble do przechowywania.
Iwona Szczęka, członek zarządu IKEA Retail w Polsce powiedziała, że to kolejny rok, w którym firmie udało się wypracować dwucyfrowy wzrost przychodów sprzedażowych.
- Konsekwentnie rozwijamy sprzedaż wielokanałową, udoskonalając rozwiązania cyfrowe i poszerzając sieć nowych fizycznych formatów. W minionym roku otworzyliśmy trzy kolejne Punkty Odbioru Zamówień – w Szczecinie, Rzeszowie i Białymstoku oraz dwa punkty IKEA Gościnnie w Olsztynie i Gdyni. Wkrótce otworzymy pierwszy mniejszy sklep blisko centrum miasta - IKEA w Blue City w Warszawie. Dzięki tym działaniom jesteśmy coraz bliżej naszych klientów w całej Polsce. W kolejnym roku będziemy kontynuować nasz rozwój, ze szczególnym uwzględnieniem działań na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym. Chcemy umożliwiać Polakom prowadzenie zrównoważonego życia w pięknym, funkcjonalnym otoczeniu - zapowiada Szczęka.
34,8 mld euro przychodu na świecie
Grupa Ingka, główny franczyzobiorca IKEA na świecie oraz w Polsce osiągnęła w omawianym okresie na całym świecie wpływy sprzedażowe na poziomie 34,8 mld euro. Oznacza to wzrost w skali roku o 4,7 proc. (po korekcie walutowej). Wzrost ten dotyczył większości spośród 30 rynków, na których obecna jest firma. Prym pod tym względem wiodą Chiny.
W omawianym okresie otwarto 12 nowych sklepów, w tym pierwszy w Indiach. Jak podaje firma, 367 sklepów IKEA zanotowało w tym czasie 838 mln odwiedzin, a strona internetowa IKEA miała globalnie 2,35 mld wizyt.
Z danych Inter IKEA Systems, właściciela Konceptu IKEA i światowego franczyzodawcy IKEA wynika, że sprzedaż detaliczna produktów IKEA wypracowana przez wszystkich 11 franczyzobiorców na całym świecie osiągnęła 38,8 mld euro.
Od początku października polski oddział IKEA ma nową prezes - stanowisko to objęła Carolina Garcia Gomez.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż IKEA Retail w Polsce wzrosła rok do roku o 11 proc., do 4,03 mld zł