Spoty reklamowe Ikea, Zalando i Lidl dominują w internecie
Ponad połowa polskich internautów oglądała w kwietniu br. spoty branży handlowej. Ikea, Zalando i Lidl to marki, których reklamy wideo online odtwarzało najwięcej użytkowników sieci. Najwięcej spotów zachęcających do zakupów zostało wyemitowanych na Facebooku, YouTube i w serwisach Grupy Wirtualna Polska - wynika z danych Gemiusa.
Ponad połowa polskich internautów oglądała w kwietniu br. spoty branży handlowej. Ikea, Zalando i Lidl to marki, których reklamy wideo online odtwarzało najwięcej użytkowników sieci. Najwięcej spotów zachęcających do zakupów zostało wyemitowanych na Facebooku, YouTube i w serwisach Grupy Wirtualna Polska - wynika z danych Gemiusa.
Spoty marki Ikea dotarły do 5 mln osób, czyli 18,2 proc. polskich użytkowników surfujących po sieci na komputerach stacjonarnych i laptopach (źródło: gemiusAdReal). Do Ikei należy również rekordowa liczba odsłon – reklamy wideo online tej marki wyświetlono 15,1 mln razy.
Na drugim miejscu znalazły się reklamy internetowego sklepu Zalando. Jego kreacje dotarły do co szóstego internauty (4,6 mln osób). Również w liczbie wyświetleń Zalando zajęło drugą pozycję z wynikiem 13,6 mln odsłon. Trzeci w zestawieniu jest Lidl, którego spoty oglądało 2,9 mln osób. Pod względem odtworzeń (7,7 mln) wyraźnie ustępuje on jednak Biedronce, której kreacje wyświetliły się 13,3 mln razy.
Sklepy i sieci handlowe ze swoimi spotami docierały do potencjalnych klientów przede wszystkim przez Facebooka i YouTube. W tych serwisach reklamy analizowanej branży widziało najwięcej internautów. Na stronie Facebook.com reklamy branży handlowej odtwarzało 6,6 mln osób, generując 49,1 mln wyświetleń. Youtube.com odnotował 5,3 mln oglądających, którym spoty zachęcające do zakupów wyświetliły się 18 mln razy. TOP 3 wydawców zamykają serwisy Grupy Wirtualna Polska, w których na kreacje sektora handlowego natrafiło 2,4 mln osób.
Reklamy wideo online promujące marki branży handlowej oglądało w kwietniu 14,3 mln osób, stanowiących 52,2 proc. polskich internautów, którzy wygenerowali 149,3 mln odsłon.
Firma Gemius poddała analizie dane z kwietnia 2017 r. zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat, korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.
Dołącz do dyskusji: Spoty reklamowe Ikea, Zalando i Lidl dominują w internecie