SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spoty reklamowe Ikea, Zalando i Lidl dominują w internecie

Ponad połowa polskich internautów oglądała w kwietniu br. spoty branży handlowej. Ikea, Zalando i Lidl to marki, których reklamy wideo online odtwarzało najwięcej użytkowników sieci. Najwięcej spotów zachęcających do zakupów zostało wyemitowanych na Facebooku, YouTube i w serwisach Grupy Wirtualna Polska - wynika z danych Gemiusa.

Ponad połowa polskich internautów oglądała w kwietniu br. spoty branży handlowej. Ikea, Zalando i Lidl to marki, których reklamy wideo online odtwarzało najwięcej użytkowników sieci. Najwięcej spotów zachęcających do zakupów zostało wyemitowanych na Facebooku, YouTube i w serwisach Grupy Wirtualna Polska - wynika z danych Gemiusa.

Spoty marki Ikea dotarły do 5 mln osób, czyli 18,2 proc. polskich użytkowników surfujących po sieci na komputerach stacjonarnych i laptopach (źródło: gemiusAdReal). Do Ikei należy również rekordowa liczba odsłon – reklamy wideo online tej marki wyświetlono 15,1 mln razy.

Na drugim miejscu znalazły się reklamy internetowego sklepu Zalando. Jego kreacje dotarły do co szóstego internauty (4,6 mln osób). Również w liczbie wyświetleń Zalando zajęło drugą pozycję z wynikiem 13,6 mln odsłon. Trzeci w zestawieniu jest Lidl, którego spoty oglądało 2,9 mln osób. Pod względem odtworzeń (7,7 mln) wyraźnie ustępuje on jednak Biedronce, której kreacje wyświetliły się 13,3 mln razy.

Sklepy i sieci handlowe ze swoimi spotami docierały do potencjalnych klientów przede wszystkim przez Facebooka i YouTube. W tych serwisach reklamy analizowanej branży widziało najwięcej internautów. Na stronie Facebook.com reklamy branży handlowej odtwarzało 6,6 mln osób, generując 49,1 mln wyświetleń. Youtube.com odnotował 5,3 mln oglądających, którym spoty zachęcające do zakupów wyświetliły się 18 mln razy. TOP 3 wydawców zamykają serwisy Grupy Wirtualna Polska, w których na kreacje sektora handlowego natrafiło 2,4 mln osób.

Reklamy wideo online promujące marki branży handlowej oglądało w kwietniu 14,3 mln osób, stanowiących 52,2 proc. polskich internautów, którzy wygenerowali 149,3 mln odsłon.

Firma Gemius poddała analizie dane z kwietnia 2017 r. zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat, korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Dołącz do dyskusji: Spoty reklamowe Ikea, Zalando i Lidl dominują w internecie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
http://netpoint.systems
Najgorsze są nahalne reklamy które wyskakują z nienacka
odpowiedź
User
Zaq
Przecież reklamy na Facebook to mrzonka, nikt tego nie ogląda, każdy scrooluje freed w dół a spot uruchamia się na autoplay!!! Bez jaj. Nie bez przyczyny facebook blokuje możliwość wpięcia pixeli zewnętrznych.
odpowiedź
User
DOE
Każda kampania wideo emitowana na autoplay to wyrzucone pieniądze w błoto.
odpowiedź