Spotify wreszcie rusza w USA (wideo)
Po wielu miesiącach spekulacji i plotek popularny w Europie muzyczny serwis Spotify oficjalnie wchodzi na rynek amerykański.
USA są ósmym rynkiem, na którym pojawia się Spotify. Do tej pory serwis był dostępny tylko w krajach europejskich - Szwecji, Finlandii, Francji, Norwegii, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Na naszym kontynencie usługa zyskała ponad 10 milionów zarejestrowanych użytkowników oraz ponad 1,6 miliona płacących subskrybentów.
Za oceanem Spotify wystartował w czwartek. Na razie serwis jest tam dostępny w fazie beta, a w przypadku darmowej wersji - tylko na zaproszenie.
Użytkownicy z USA mogą korzystać z trzech opcji:
Spotify Free: darmowy dostęp do ponad 15 milionów piosenek na komputerze. Utwory są przerywane reklamami. W kwietniu tego roku wprowadzono ograniczenia, zgodnie z którymi jedną piosenkę mozna odtworzyć maksymalnie pięć razy, a po sześciu miesiącach korzystania z serwisu całkowity czas darmowej muzyki zmniejsza się z 20 d0 10 godzin miesięcznie (więcej na ten temat).
Spotify Unlimited: wszystkie funkcje dostępne w darmowej ofercie, ale bez reklam - za 4,99 dolara miesięcznie.
Spotify Premium: dostęp z poziomu dowolnego urządzenia, online i offline, plus lepsza jakość utworów, ekskluzwyne treści, konkursy i promocje - za 9,99 dolara miesięcznie.
Podobne pakiety Spotify oferuje w Europie, gdzie opcje Unlimited i Premium kosztują odpowiednio 4,99 i 9,99 funta w Wielkiej Brytanii oraz 4,99 i 9,99 euro w pozostałych krajach.
Spotify startuje na rynku amerykańskim we współpracy z kilkoma dużymi markami, takimi jak Coca-Cola, Sprite, Chevrolet, Motorola, Reebok, Sonos i The Daily. Razem z nimi będzie w najbliższych tygodniach i miesiącach prowadził kampanie promujące usługę.
Dołącz do dyskusji: Spotify wreszcie rusza w USA (wideo)