Spotify usunie konta blokującym reklamy
Spotify wprowadza zmiany do warunków korzystania z usługi. Od marca problem mogą mieć użytkownicy, którzy próbują blokować umieszczane w serwisie reklamy.
Spotify wyświetla reklamy subskrybentom korzystającym z darmowej wersji usługi. Jak się okazuje, wielu z nich próbuje je omijać, używając w tym celu specjalnych aplikacji, czy też samemu tworząc odpowiednie narzędzia. W zeszłym roku robiło tak nawet ponad 2 miliony użytkowników, czyli 2 proc. ogółu subskrybentów darmowego Spotify.
Do tej pory firma walczyła z takimi użytkownikami wyłączając ich konta i wysyłając e-maile z ostrzeżeniami, a jednocześnie dając możliwość reaktywacji konta pod warunkiem odinstalowania oprogramowania blokującego reklamy.
Spotify już wcześniej informowało, że dysponuje wieloma odpowiednimi narzędziami pozwalającymi monitorować niepożądaną aktywność użytkowników.
W zaktualizowanym regulaminie, który zacznie obowiązywać od 1 marca br., Spotify wprowadza nowy, istotny zapis. Zgodnie z nim firma będzie mogła natychmiastowo, bez żadnego ostrzeżenia, blokować, a nawet usuwać konta użytkowników, którzy omijają lub blokują reklamy, bądź też tworzą lub rozpowszechniają narzędzia do tego przeznaczone.
Spotify zanotował w IV kwartale 2018 r. wzrost przychodów o 30 proc. i 94 mln euro zysku operacyjnego. Z serwisu na koniec grudnia korzystało 207 mln użytkowników, z czego 96 mln płaciło abonament.
Dołącz do dyskusji: Spotify usunie konta blokującym reklamy