Spotify planuje serwis z podcastami w cenie od 3 do 8 dolarów miesięcznie
Spotify może uruchomić oddzielny serwis przeznaczony dla użytkowników podcastów. Zgodnie z doniesieniami na platformie będą dostępne wyłącznie ekskluzywne treści audio w zamian za miesięczną subskrypcję wynoszącą od 3 do 8 dolarów.
Rynek podcastów rozwija się na świecie dynamicznie, coraz więcej wydawców i największych firm technologicznych inwestuje w ofertę treści audio. Według prognoz w 2020 r. wydatki reklamowe na podcasty wzrosną o 14,7 proc.
Nowy serwis z podcastami
Potencjał podcastów już dawno dostrzegła muzyczna platforma Spotify, która w ramach swoich obecnych abonamentów pozwala użytkownikom na dostęp do tego typu treści audio.
Czytaj także: Sony Music inwestuje w podcasty. 40 audycji i 100 oryginalnych programów
Teraz pojawiły się doniesienia o tym, że Spotify może planować wprowadzenie nowego zewnętrznego serwisu zawierającego wyłącznie podcasty. Informacje na ten temat przekazał Andrew Wallenstein, szef należącej do „Variety” firmy Intelligence Platform.
Zgodnie z przeciekiem na nowej platformie będą publikowane podcasty o różnorodnej tematyce, a dostęp do nich będzie płatny. Według sugestii do wyboru mogą być 4 warianty abonamentu.
Najtańsza subskrypcja w wysokości 3 dol. miesięcznie pozwoli na dostęp do ograniczonej liczby ekskluzywnych wywiadów i podcastów, a użytkownicy napotkają reklamy podczas odbioru treści.
Z kolei najdroższy abonament w cenie 8 dol. miesięcznie zaoferuje dostęp do oryginalnych treści najwyższej jakości oraz przedpremierowych odcinków podcastów. Użytkownicy takiej subskrypcji nie napotkają też na swoich kontach reklam.
Looks like the premium podcast plan would be ad-free and some mix of exclusive extra content at price points somewhere between $3-$8. pic.twitter.com/ArK8xYg0CM
— Andrew Wallenstein (@awallenstein) November 6, 2020
Według nieoficjalnych informacji w pocastowym serwisie Spotify nie będzie dostępu do nagrań muzycznych oferowanych przez platformę. Rzecznik Spotify nie potwierdził na razie doniesień o uruchomieniu nowego serwisu twierdząc, że firma eksperymentuje z różnymi rozwiązaniami, które mają przynieść korzyści zarówno użytkownikom, jak i twórcom
W trzecim kwartale 2020 r. serwis Spotify zanotował wzrost przychodów o 14 proc., spółka wykazała też kwartalną stratę w wysokości 118 mln euro. Obecnie z aplikacji korzysta na całym świecie 320 mln użytkowników.
Czytaj także: Spotify chce z podcastów produkować filmy i seriale
Dołącz do dyskusji: Spotify planuje serwis z podcastami w cenie od 3 do 8 dolarów miesięcznie