WP SportoweFakty z mniejszą przewagą nad Onet Sport, mocno w górę sekcje sportowe o2.pl i Fakt.p
Liderem wśród internetowych platform sportowych pozostają WP SportoweFakty, ale w czerwcu ich przewaga nad Onet Sport zmalała o prawie 900 tys. użytkowników. Duże wzrosty osiągnęły natomiast działy sportowe portali o2.pl i Fakt.pl oraz witryna TVP Sport, w której internauci spędzają najwięcej czasu.
Wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w czerwcu br. WP SportoweFakty (Grupa Wirtualna Polska) jako stronę www i aplikację mobilną odwiedziło 8,36 mln internautów, co przełożyło się na 28,09 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 23 minuty i 36 sekund.
Sekcja sportowa Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała 7,38 mln użytkowników, 24,79 proc. zasięgu oraz 21 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę. W tej ostatniej statystyce liderem jest platforma TVP Sport, na której 4,03 mln odwiedzających (13,55 proc. wszystkich polskich internautów) spędziło średnio po 34 minuty i 36 sekund.
TVP Sport jest zdecydowanie popularniejsza od witryny Polsat Sport (Grupa Polsat-Interia), w której 2,58 mln użytkowników (8,69 proc. zasięgu) spędziło przeciętnie po 6 minut i 43 sekundy.
Oprócz WP i Onetu w zestawieniu ze swoimi witrynami sportowymi są inne portale horyzontalne. Sport.pl, funkcjonujący jako sekcja Gazeta.pl (Agora), zanotował 6,51 mln użytkowników, 21,87 proc. zasięgu oraz 13 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania, dział sportowy Interii (Grupa Polsat-Interia) - 5,46 mln internautów, 18,35 proc. zasięgu oraz 12 minut i 34 sekundy spędzonych przeciętnie przez odwiedzającego, a analogiczna sekcja o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 3,45 mln użytkowników, 11,6 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 29 sekund średniego czasu korzystania.
Na portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) sekcja sportowa miała 3,11 mln użytkowników, 10,46 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a na portalu „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) - 2,93 mln internautów, 9,84 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 42 sekundy średniego czasu korzystania.
Z kolei Meczyki.pl odwiedziło 3,54 mln internautów (11,9 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam przeciętnie 7 minut i 40 sekund. Serwis od marca realizuje dużo treści wideo na swoim kanale youtube’owym, jego właściciel, do którego należy też witryna PPE.pl, w ub.r. osiągnął wzrost przychodów o 121 proc. do 8,76 mln zł i zysku netto z 2,19 do 5 mln zł.
W porównaniu z majem WP SportoweFakty straciły 483,7 tys. internautów (to 5,5 proc. w dół), przy czym średni czas korzystania z witryny wydłużył się o 24 sekundy (1,7 proc.). Natomiast Onet Sport zanotował wzrost liczby użytkowników o 410,8 tys. (5,9 proc.) i przeciętnego czasu korzystania o 48 sekund (3,9 proc.). Dzięki temu jego strata do liderującej witryny zmalała z 1,88 mln do 982 tys. internautów.
Na Sport.pl liczba użytkowników zwiększyła się o 116,1 tys. (1,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 40 sekund (4,8 proc.). Dział sportowy Interii zanotował spadek o 156,6 tys. internautów (2,8 proc.) i wzrost o minutę i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania (14,2 proc.).
Wyniki kilku witryn poszły mocno w górę. Platforma TVP Sport zyskała 1,19 mln internautów (41,7 proc.) oraz 11 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania (50,2 proc.), sekcja sportowa o2.pl - 1,35 mln użytkowników (64,5 proc.) i 36 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (31,9 proc.), a dział sportowy Fakt.pl - 1,55 mln odwiedzających (99,9 proc.) i 14 sekund średniego czasu korzystania (10,8 proc.).
Na Meczyki.pl przybyło 382,5 tys. internautów (12,1 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 7 sekund (1,5 proc.). Sekcja sportowa portalu „Super Expressu” zanotowała wzrost liczby użytkowników o 238 tys. (8,8 proc.) i spadek średniego czasu korzystania o 33 sekundy (16,9 proc.), a na platformie Polsat Sport przy wzroście liczby internautów o 352 tys. (15,8 proc.) przeciętny czas korzystania zmalał o minutę i 22 sekundy (16,9 proc.).
Dołącz do dyskusji: WP SportoweFakty z mniejszą przewagą nad Onet Sport, mocno w górę sekcje sportowe o2.pl i Fakt.p
A ich jedyny kontakt z mediami to oglądanie prognozy pogody. Stąd tytuły w rodzaju - Burza po słowach..., - Rozlała się fala hejtu. Prawdziwy dziennikarz daje newsa na początku tekstu, a nie pod koniec, po siedmiu reklamach czegoś tam. Dziennikarz nie dalby tytułu - Wielka gwiazda zostaje w gigancie.