Sponsorzy skoków narciarskich zyskali w styczniu 100 mln zł
Wartość medialna marek eksponowanych podczas telewizyjnych transmisji skoków narciarskich wyniosła w styczniu prawie 100 mln zł - wynika z badania Pentagon Research. Najwięcej zyskał na tym Harnaś.
W styczniu podczas telewizyjnych transmisji zawodów w skokach narciarskich marki pojawiały się 10,8 tys. razy, osiągając wartość medialną 99,9 mln zł - pokazuje badanie przeprowadzone przez Pentagon Research. Największy zysk marketingowy zanotowały dzięki temu Harnaś (jego logo było eksponowane 1 238 razy) i Viessmann (1 036 ekspozycji). Ogółem marki firm pojawiały się podczas transmisji sportowych w telewizji prawie 120 tys. razy, czego wartość medialna wyniosła ponad 170 mln zł.
Z kolei relacje z rozgrywek siatkarskich zapewniły ich sponsorom promocję o wartości 34 mln zł, z czego najwięcej przypadło Plusowi, którego logo pojawiało się na ekranie dokładnie 10 839 razy. Firmy wspierające piłkarzy ręcznych (głównie PKO BP i Hummel) zaoszczędziły dzięki telewizyjnym transmisjom ich meczów 12,6 mln zł, a sponsorzy rajdu Dakar (przede wszystkim PKN ORLEN) - 4,8 mln zł. Natomiast wartość medialna marek eksponowanych podczas transmisji meczów piłki nożnej wyniosła tylko niecałe 4 mln zł.
Badanie efektywności telewizyjnego sponsoringu sportowego prowadzonego przez browary zostało zrealizowane przez Pentagon Research w styczniu bieżącego roku w następujących stacjach: TVP1, TVP2, TVP3 pasmo wspólne, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsat, Polsat Sport i TV4.
Dołącz do dyskusji: Sponsorzy skoków narciarskich zyskali w styczniu 100 mln zł