Spada sprzedaż magazynów młodzieżowych. Najwięcej straciło „Bravo Girl”
W styczniu 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Bravo Girl”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2015 roku wyniosła 80 879 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 33,46 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce przypadło magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 42,78 proc. do poziomu 38 037 egz.
Ostatnią lokatę podium zajął, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 56,40 proc. do 28 248 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 50,08 proc. i wyniosła 22 258 egz.
ZKDP | styczeń | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 139 974 | 80 879 | 80 879 | 185 964 | 121 551 | 121 551 |
Fun Club | 84 917 | 38 037 | 38 037 | 104 889 | 66 473 | 66 473 |
Bravo Girl | 64 960 | 28 248 | 28 248 | 99 957 | 64 790 | 64 790 |
Twist | 64 948 | 22 258 | 22 258 | 99 987 | 44 585 | 44 585 |
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem sprzedaży wśród pism młodzieżowych pochwalić się mógł „Fun Club” - było to 15,49 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 12,29 proc., odnotował „Twist”.
ZKDP | miesiąc | |||||
Wirtualnemedia.pl | styczeń 2015 | grudzień 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 139 974 | 80 879 | 80 879 | 143 235 | 73 671 | 73 671 |
Fun Club | 84 917 | 38 037 | 38 037 | 84 945 | 32 934 | 32 934 |
Bravo Girl | 64 960 | 28 248 | 28 248 | 69 981 | 30 055 | 30 055 |
Twist | 64 948 | 22 258 | 22 258 | 69 952 | 25 376 | 25 376 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż magazynów młodzieżowych. Najwięcej straciło „Bravo Girl”