Spada czytelnictwo miesięczników, liderem „Twój Styl”
W okresie od czerwca do listopada 2012 roku wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Na pozycji lidera uplasował się „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od czerwca do listopada 2012 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,13 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,39 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,65 proc., która zanotowała spadek o 1,01 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 8,16 proc. pytanych (spadek o 0,86 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,50 proc., czyli o 1,49 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziesiątej. Jest nim miesięcznik „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press), czytany przez 5,50 proc. osób, czyli o 0,49 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
Natomiast oczko wyżej zadebiutował miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda). W analizowanym okresie sięgało po niego 5,56 proc. czytelników.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec – listopad | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | procent respondentów | |
Twój Styl | 11,13% | 12,39% |
Claudia | 8,65% | 9,66% |
Cztery Kąty | 8,16% | 9,02% |
Focus | 7,50% | 8,99% |
Murator | 7,09% | 7,89% |
Poradnik Domowy | 7,03% | 8,01% |
Kobieta i Życie | 6,77% | 7,64% |
Dobre Rady | 5,97% | 6,41% |
Przyślij Przepis! | 5,56% | - |
Przepisy Czytelników | 5,50% | 5,01% |
Świat Kobiety | 5,48% | 6,28% |
Olivia | 5,31% | 6,79% |
Komputer Świat | 5,28% | - |
Mój Piękny Ogród | 5,22% | 6,50% |
National Geographic | 4,77% | 5,85% |
Avanti | 4,64% | 5,28% |
Auto Moto | 4,58% | 5,03% |
Działkowiec | 4,29% | 5,11% |
Świat Wiedzy | 4,04% | 3,35% |
Mamo To Ja | 3,87% | 4,22% |
Glamour | 3,80% | 4,47% |
Pani | 3,59% | 3,97% |
CKM | 2,98% | 3,53% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 2,95% | - |
CD Action | 2,91% | 3,19% |
Joy | 2,84% | 3,12% |
Moje Mieszkanie | 2,61% | 3,32% |
Cosmopolitan | 2,60% | 3,36% |
Dom & Wnętrze | 2,55% | 2,93% |
PC Format | 2,48% | 2,80% |
Zwierciadło | 2,41% | 2,62% |
Elle | 2,21% | 2,53% |
Auto Motor i Sport | 2,21% | 2,48% |
Moje Gotowanie | 2,19% | 2,88% |
Focus Historia | 2,10% | 1,97% |
Naj Magazyn | 2,08% | 2,37% |
Uroda | 2,00% | 2,40% |
Auto Świat Poradnik | 1,91% | - |
Moda na Zdrowie | 1,90% | 2,35% |
Logo | 1,86% | 2,17% |
M jak mieszkanie | 1,86% | 2,78% |
Playboy | 1,85% | 2,62% |
Twoje Dziecko | 1,80% | 2,04% |
Świat Motocykli | 1,75% | 1,99% |
Dziecko | 1,73% | 2,02% |
PC World | 1,72% | |
Dobre Wnętrze | 1,72% | 1,84% |
TopGear | 1,71% | 1,86% |
Zdrowie | 1,71% | 2,48% |
Charaktery | 1,62% | 1,86% |
Men's Health | 1,61% | 1,83% |
Ładny Dom | 1,58% | 1,83% |
Magazyn Futbol | 1,55% | 1,81% |
Przepis na Zdrowie | 1,52% | - |
Kuchnia | 1,48% | 2,05% |
National. Geographic. Traveler | 1,46% | 1,71% |
Chip | 1,46% | 1,37% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,44% | 1,98% |
Wróżka | 1,25% | 1,55% |
Twój Maluszek | 1,25% | 1,74% |
Bravo Girl | 1,23% | 1,58% |
Na ścieżkach życia | 1,23% | 1,14% |
M jak Mama | 1,20% | 1,40% |
Przepis na Ogród | 1,20% | 1,38% |
Majster | 1,17% | 1,24% |
Burda | 1,16% | 1,40% |
Forbes | 1,11% | 1,53% |
Film | 1,07% | 1,73% |
InStyle | 1,06% | 1,26% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,03% | - |
21. wiek | 1,02% | 0,90% |
Zbuduj Dom | 1,00% | 1,09% |
Vita | 0,94% | 1,45% |
Twist | 0,81% | 1,15% |
Reader's Digest | 0,80% | 1,15% |
Podróże | 0,74% | 0,78% |
Shape | 0,73% | 0,89% |
Weranda | 0,71% | 0,79% |
Sukces | 0,70% | 0,69% |
Hot Moda & Shopping | 0,62% | 0,77% |
Voyage | 0,60% | 0,87% |
Architektura-Murator | 0,52% | 0,51% |
Żagle | 0,49% | 0,47% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno | 0,46% | - |
Fun Club | 0,46% | 0,61% |
Maxim Polska | 0,40% | - |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od czerwca do listopada 2011 roku jego czytanie zadeklarowało 2,11 proc. pytanych, czyli o 0,61 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Z kolei najpopularniejszym kwartalnikiem jest „Samo Zdrowie” (Grupa Burda) czytane przez 2,56 proc. procent respondentów.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec-listopad | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | procent respondentów | |
Samo Zdrowie - kwartalnik | 2,56% | - |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,11% | 2,72% |
Auto Świat 4x4 | 1,66% | 2,05% |
Komputer Świat Gry | 1,41% | 1,69% |
Rodzice - kwartalnik | 0,97% | 1,30% |
Sól i Pieprz | 0,90% | - |
Play | 0,80% | 0,51% |
Elle Decoration | 0,48% | 0,62% |
Weranda Country | 0,35% | 0,30% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) | 0,16% | 0,19% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo CykluSezonowego.
Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo miesięczników, liderem „Twój Styl”