Spada czytelnictwo miesięczników i dwumiesięczników
W okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od października 2012 roku do marca 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 10,85 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,16 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,68 proc., która zanotowała spadek o 0,50 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,50 proc. pytanych (spadek o 1,24 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,25 proc., czyli o 1,49 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 5,82 proc. osób, czyli o 2,11 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | październik 2012 - marzec 2013 | październik 2011 - marzec 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 10,85% | 12,16% |
Claudia | 8,68% | 9,18% |
Cztery Kąty | 7,50% | 8,74% |
Focus | 7,25% | 8,74% |
Murator | 7,10% | 7,61% |
Poradnik Domowy | 6,91% | 7,88% |
Kobieta i Życie | 6,68% | 7,21% |
Dobre Rady | 6,03% | 6,37% |
Przyślij Przepis! | 5,82% | 3,71% |
Świat Kobiety | 5,65% | 5,90% |
Komputer Świat | 5,43% | 5,51% |
Przepisy Czytelników | 5,39% | 5,91% |
Olivia | 5,38% | 6,67% |
Mój Piękny Ogród | 5,09% | 5,86% |
National Geographic | 4,96% | 5,51% |
Avanti | 4,81% | 5,52% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 4,45% | 4,86% |
Świat Wiedzy | 4,26% | 4,02% |
Glamour | 3,76% | 4,58% |
Pani | 3,76% | 3,89% |
Świat Zdrowia | 3,57% | 2,00% |
Mamo To Ja | 3,55% | 4,35% |
Działkowiec | 3,53% | 4,87% |
CD Action | 3,03% | 3,46% |
CKM | 2,92% | 3,23% |
Dom & Wnętrze | 2,62% | 2,83% |
Joy | 2,53% | 3,20% |
Cosmopolitan | 2,53% | 3,13% |
Zwierciadło | 2,46% | 2,59% |
Moje Mieszkanie | 2,41% | 3,15% |
PC Format | 2,33% | 2,81% |
Elle | 2,22% | 2,32% |
Playboy | 2,16% | 2,20% |
Moje Gotowanie | 2,14% | 2,79% |
Auto Motor i Sport | 2,09% | 2,41% |
Moda na Zdrowie | 2,08% | 2,08% |
Focus Historia | 2,03% | 1,94% |
M jak mieszkanie | 1,90% | 2,36% |
TopGear | 1,87% | 1,88% |
Uroda | 1,84% | 1,98% |
Przepis na Zdrowie | 1,82% | - |
Dobre Wnętrze | 1,82% | 1,88% |
Dziecko | 1,78% | 1,98% |
Zdrowie | 1,72% | 2,08% |
PC World | 1,67% | 1,81% |
Auto Świat Poradnik | 1,67% | 1,67% |
Logo | 1,67% | 1,97% |
Świat Motocykli | 1,66% | 1,87% |
Men's Health | 1,66% | 1,82% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,65% | 1,56% |
Charaktery | 1,65% | 1,78% |
Twoje Dziecko | 1,62% | 1,90% |
Ładny Dom | 1,58% | 1,95% |
National. Geographic. Traveler | 1,53% | 1,63% |
Kuchnia | 1,41% | 1,83% |
Magazyn Futbol | 1,35% | 1,66% |
Wróżka | 1,32% | 1,42% |
Chip | 1,24% | 1,54% |
Twój Maluszek | 1,24% | 1,69% |
Przepis na Ogród | 1,23% | 1,31% |
Na ścieżkach życia | 1,20% | 1,16% |
Forbes | 1,11% | 1,32% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,08% | - |
Vita | 1,04% | 1,20% |
InStyle | 1,04% | 1,22% |
Burda | 1,04% | 1,43% |
Bravo Girl | 1,03% | 1,45% |
Film | 1,00% | 1,58% |
Majster | 0,98% | 1,22% |
M jak Mama | 0,96% | 1,23% |
Twist | 0,90% | 1,08% |
21. wiek | 0,89% | 0,89% |
Reader's Digest | 0,87% | 1,04% |
Zbuduj Dom | 0,79% | 1,02% |
Podróże | 0,68% | 0,73% |
Sukces | 0,65% | 0,70% |
Weranda | 0,63% | 0,84% |
Shape | 0,62% | 0,68% |
Voyage | 0,61% | 0,77% |
Hot Moda & Shopping | 0,58% | 0,70% |
Architektura-Murator | 0,48% | 0,51% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno | 0,48% | - |
Fun Club | 0,47% | 0,56% |
Żagle | 0,43% | 0,35% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,11 proc. pytanych, czyli o 0,46 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | październik 2012 - marzec 2013 | październik 2011 - marzec 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,11% | 2,57% |
Komputer Świat Gry | 1,42% | 1,67% |
Auto Świat 4x4 | 1,39% | 1,94% |
Sól i Pieprz | 0,81% | - |
Elle Decoration | 0,61% | 0,65% |
Weranda Country | 0,31% | 0,32% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) | 0,22% | 0,22% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2011 roku do marca 2012 roku na losowej próbie 24 184 przypadków i w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Od stycznia do marca 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”.
Dołącz do dyskusji: Spada czytelnictwo miesięczników i dwumiesięczników