Sopot Hit Festiwal trafił w gusta komercyjnej widowni
Sopocki festiwal Dwójki oglądało średnio 3,4 mln osób. Stacjapodczas emisji koncertów z ponad 30 procentowym udziałem byłazdecydowanym liderem rynku. Dyrekcja TVP2 zapowiada kontynuacjęimprezy.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research największąpopularnością cieszył się pierwszy dzień festiwalu pod nazwą"Polskie Hity Lata", który oglądało 3,9 mln widzów (udział wwidowni wyniósł 30%). Drugi dzień - "Zagraniczne Hity Lata"oglądało średnio - 3,3 mln (udział wyniósł 30,11%). W grupiekomercyjnej 16-49 , do której adresowana była impreza, udziaływyniosły odpowiednio 32,43 proc. i 33,21 proc.
SHF | Grupa 4+ | 16-49 | ||
I dzień | AMR | SHR % | SHR % | |
20:03:14 | 20:50:11 | 2939067 | 25,58% | 28,04% |
21:00:08 | 21:48:57 | 3569911 | 28,27% | 31,80% |
22:01:04 | 22:49:46 | 3947937 | 36,57% | 36,81% |
Średnio | 3492325 | 30,00% | 32,43% |
SHF | Grupa 4+ | 16-49 | ||
II dzień | AMR | SHR % | SHR % | |
20:03:36 | 20:53:21 | 3000778 | 27,09% | 28,43% |
21:01:52 | 21:51:21 | 3312707 | 28,70% | 32,19% |
22:02:06 | 22:49:06 | 3678489 | 35,11% | 38,70% |
Średnio | 3324152 | 30,11% | 33,21% |
TVP2 podczas emisji koncertów była liderem rynku. Druga pozycjanależała do TVP1 ( średnio 2,5 mln widzów i 22,7 proc. udziału wrynku), trzecia przypadła Polsatowi ( średnio 1,38 mln widzów i12,5 proc. udziału w rynku).
Sopot Hit Festiwal 2008 przyciągnął przed telewizory główniekobiety (61%), a także widzów w wieku powyżej 30 roku życia.Większość z nich pochodzi z małych miast liczących od 50 - 100tysięcy mieszkańców.
- Przygotowaliśmy nowoczesną, świetnie rokującą na przyszłośćimprezę - komentuje wyniki Jarosław Burdek, nadzorujący festiwal zestrony TVP2. - Mało kto wierzył w sukces festiwalu, tymczasem jużdziś za sprawą świetnych wyników możemy rozpocząć prace nad jegokolejną edycją - dodaje.
Sopot Hit Festiwal był drugim tego lata dużym telewizyjnymeventem organizowanym w Operze Leśnej. W lipcu swój festiwal wSopocie zorganizował Polsat, oglądało go 2,6 mln osób. Pod koniecsierpnia odbędzie się natomiast Sopot Festival telewizji TVN.
Dołącz do dyskusji: Sopot Hit Festiwal trafił w gusta komercyjnej widowni