Solski Communications z 10 mln zł wpływów. Przez wyższe koszty zysk zmalał o 1 mln zł
Agencja public relations Solski Communications w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 1,8 proc. do 10,06 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 9,9 proc. do 9,65 mln zł jej zysk netto zmalał z 1,32 mln zł do 316 tys. zł.
Przychody agencji Solski Communications zwiększyły się z 9,88 mln zł w 2018 roku do 10,06 mln zł w ub.r. - Kontynuowano umowy z większością dotychczasowych, regularnych klientów m.in. Amadeus, Bayer, CMC Markets, Colgate-Palmolive, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Grycan - Lody od Pokoleń, Henkel, Lavana, Mastercard, Raytheon, Sanofi, Smyk, UPS, Warimpex - wyliczono w sprawozdaniu firmy złożonym w KRS.
- Podpisano także umowy długoterminowe lub projektowe z nowymi klientami, w tym z mBankiem - doradztwo strategiczne i koordynacja działań PR w Polsce, Czechach i na Słowacji, liniami lotniczymi Ryanair, międzynarodowymi firmami technologicznymi Barracuda, IFS i NICE, firmą deweloperską Develia, firmą zarządzającą nieruchomościami TuMieszkamy, polskim start-upem CityTalks, firmą kosmetyczno-farmaceutyczną Pierre Fabre, a także z dwoma międzynarodowymi koncernami farmaceutycznymi - dodano.
Wzrosły koszty usług obcych, prawie 20 pracowników
Wydatki operacyjne Solski Communications wyniosły w ub.r. 9,65 mln zł, co wobec 8,78 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 9,9 proc. Najmocniej w górę poszły koszty usług obcych - z 5,5 do 6,13 mln zł, natomiast koszty amortyzacji zwiększyły się z 88 do 108,1 tys. zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 2,72 do 2,49 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 463,5 do 489,8 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii spadły ze 144,1 do 130,4 tys. zł. W ub.r. przeciętne zatrudnienie w agencji wynosiło 19,6 etatów.
Dużo większy wzrost wydatków niż przychodów sprawił, że zmalały wyniki rentowności Solski Communications. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 1,1 mln zł do 412,8 tys. zł, zysk brutto - z 1,62 mln zł do 393,7 tys. zł, a zysk netto - z 1,32 mln zł do 316 tys. zł.
W sprawozdaniu firmy oceniono, że spadek rentowności był wynikiem „trudniejszej sytuacji rynkowej, wzrostu kosztów osobowych, jak również wydatków związanych z funkcjonowaniem nowego biura w prestiżowej lokalizacji w Warszawie”.
83,9 proc. udziałów agencji ma jej założyciel i prezes Ryszard Solski, a pozostałe należą do Grażyny Solskiej. Wspólnicy zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk spółki zostanie im wypłacony.
„Rok 2020 będzie znacznie trudniejszy”
W sprawozdaniu, sporządzonym w drugiej połowie maja, Ryszard Solski jako jedyny członek zarządu Solski Communications odniósł się do wpływu, jaki na tegoroczne wyniki agencji będzie mieć epidemia koronawirusa.
- Ze względu na pandemię i oszczędności po stronie klientów, rok 2020 będzie dla spółki znacznie trudniejszy i że prawdopodobny jest spadek obrotów i przychodów ze sprzedaży usług - ocenił.
- Jednak przy założeniu, że dotychczasowa, dobra płynność finansowa (cash flow) nie ulegnie zakłóceniu i że w razie potrzeby można będzie skorzystać z zadeklarowanej pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw, zarząd zamierza utrzymać dotychczasowy poziom zatrudnienia i osiągnąć na koniec roku rentowność - zapowiedział.
Jakie są wyniki finansowe innych agencji PR?
W ub.r. przychody agencji MSL Group zwiększyły się o 23,3 proc. do 40,57 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 33,9 proc. do 38,68 mln zł zysk netto zmalał z 3,56 do 2,08 mln zł. W związku z epidemią firma wprowadziła oszczędności, m.in. obniżki pensji.
Agencja komunikacyjna Inner Value, specjalizująca się w relacjach inwestorskich, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 15,7 proc. do 4,51 mln zł. Za to dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 15 proc. i dużemu wzrostowi wpływów finansowych jej zysk netto poszedł w górę z 53,9 do 231,8 tys. zł.
Agencja ITBC Communication w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 41,9 proc. do 5,38 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 16,5 tys. zł straty do 148,1 tys. zł zysku.
Dołącz do dyskusji: Solski Communications z 10 mln zł wpływów. Przez wyższe koszty zysk zmalał o 1 mln zł