SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Socializer za 6 mln zł kupuje agencję Lubię to

Agencja social mediowa Socializer przejmuje spółkę M2.0 prowadzącą działalność pod nazwą Lubię to - Social Media Agency. Zapłaci za nią, emitując nowe akcje o wartości prawie 6 mln zł.

Notowana na giełdzie New Connect agencja Socializer podpisała na razie umowę inwestycyjną i umowę przedwstępną dotyczące przejęcia spółki M2.0. Na mocy porozumień Socializer przekaże właścicielom M2.0 370 tys. swoich nowych akcji o cenie emisyjnej 16,10 zł za jedną, czyli łącznej wartości 5,957 mln zł. Wspólnicy M2.0 pokryją te akcje aportem w postaci całościowych udziałów swojej spółki.

Realizacja transakcji, na którą firmy dały sobie czas do końca br.,  jest jednak uzależniona od kilku warunków. Jeśli M2.0 przez rok od przejęcia przez Socializer nie osiągnie 600 tys. zł zysku netto, wspólnicy M2.0 będą musieli odsprzedać Socializerowi 70 tys. jego akcji po cenie minimalnej. Dodatkowo 189 tys. tych udziałów nie będą mogli sprzedać przez rok od ich objęcia.

Socializer zastrzegł też sobie prawo do odstąpienia od tych ustaleń, jeżeli badanie biegłego rewidenta wykaże złą sytuację M2.0 albo akcjonariusze Socializera nie zaakceptują uchwały o emisji nowych udziałów. - Ten audyt może potrwać nawet dwa miesiące. Przy czym przeprowadziliśmy już due diligence, które nie wykazało żadnych nieprawidłowości, więc audyt, mamy nadzieję, będzie formalnością - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Łukasz Misiukanis, prezes Socializera.

Spółka M2.0 prowadzi działalność jako Lubię to - Social Media Agency, zajmując się tworzeniem i realizowaniem kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, w tym prowadzeniem profili oraz projektowaniem i produkowaniem aplikacji konkursowych. Prezesem firmy jest Maciej Bielicki, a wiceprezesem i dyrektorem kreatywnym Yuri Drabent.

Po przejęciu Lubię to, w której pracuje ponad 20 osób, agencja Socializer będzie mieć ponad 80 pracowników. - Na pewno wesprzemy Lubię to narzędziowo i produkcyjnie. Będziemy synchronizowali nasze działania PR i wspólnie wchodzili na rynki zagraniczne.  Aktualnie opracowujemy strategię synergii w wielu obszarach. Po stronie pozyskiwania i obsługi klientów spółki zachowają pełną autonomię - opisuje Łukasz Misiukanis. W ub.r. Lubię to miała 2,35 mln zł przychodów i 550 tys, zł zysku netto, a Socializer - 3,2 mln zł przychodów i 800 tys. zysku netto.

Przypomnijmy, że na początku br. Socializer połączył się z należącą do Grupy o2.pl agencją Brand Karma, a o2 kupiło 30 proc. udziałów w Socializerze (szczegóły tej transakcji). Natomiast w marcu Socializer kupił już Lubie.to - ale nie firmę, tylko narzędzie o takiej nazwie do obsługi aplikacji na Facebooku (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Socializer za 6 mln zł kupuje agencję Lubię to

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
klient
Lubie to olewa klientów, notorycznie zostawia ich z ręką w nocniku... A obsługa po 12 fanpagey przez jedną osobę w socializerze jest już legendarna! Nigdy żadnych kontaktów z obiema agencjami. NEVER
odpowiedź
User
konkurencja
ale news! nie wierze!
odpowiedź
User
Matylda
Socjalizer jest przereklamowany, ida juz w ilośc nie w jakoś odradzam
odpowiedź