SMG Poland ze wzrostem wpływów o 7 proc. i 13,2 mln zł zysku
W ub.r. firma marketingowa SMG Poland należąca do Publicis Groupe osiągnęła wzrost przychodów o 7,5 proc. do 365,89 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 12,56 do 13,2 mln zł. W lutym br. połączyła się ze spółką Prodigious i zmieniła nazwę na PGP Hub.
Według sprawozdania złożonego w KRS przychody krajowe SMG Poland poszły w górę z 331,72 do 365,74 mln zł, a te z zagranicy skurczyły się z 8,61 mln zł do 145,2 tys. zł.
Firma wyliczyła, że w ub.r. pozyskała jako klientów m.in. firmy Śnieżka, Phytopharm Klęka, Oip Tech i Roleski. - W 2020 r. spółka z powodzeniem realizowała wiele kampanii w modelach efektywnościowych, biorąc odpowiedzialność nie tylko za jakość komunikacji marketingowej ale także za konkretne efekty sprzedażowe. Ten obszar reklamy pozwala na utrzymanie wysokiego poziomu marży operacyjnej przy spadających nakładach na tradycyjną komunikację marketingową - zaznaczono.
Wpływy SMG Poland od innych firm z Publicis Groupe wzrosły z 26,71 do 28,33 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się głównie 19,11 mln zł od Starcomu i 9,21 mln zł od Zenith Poland.
Koszty 7 proc. w dół
SMG Poland poniosła w ub.r. 348,87 mln zł kosztów operacyjnych, co wobec 325 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 7,3 proc. Wartość sprzedanych towarów i materiałów (czyli głównie koszty zakupu powierzchni i czasu reklamowego) poszły w górę z 310,4 do 333,03 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 8,24 do 9,02 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,51 do 1,79 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 3,29 do 3,59 mln zł, natomiast koszty zużycia materiałów i energii zmalały z 268,8 do 251,5 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,15 do 1,07 mln zł.
Wydatki na zakupy w ramach Publicis Groupe wyniosły w ub.r. 63,37 mln zł, z czego 41,27 mln zł od Starcomu, 15,78 mln zł od Digitas LBi, a 2,86 mln zł od MSL Group.
Z kolei koszty finansowe poszły w górę ze 127,1 tys. zł do 1,11 mln zł, a wpływy finansowe zmalały z 98,1 do 9,7 tys. zł.
SMG Poland z Prodigous jako PGP Hub
Zwiększyły się wyniki zyskowności SMG Poland. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 15,34 do 17,02 mln zł, zysk operacyjny - z 15,59 do 17,47 mln zł, zysk brutto - z 15,56 do 16,37 mln zł, a zysk netto - z 12,56 do 13,2 mln zł. Spółka zapłaciła w ub.r. 3,17 mln zł podatku dochodowego, wobec 3 mln zł rok wcześniej.
Bezpośrednio 100 proc. udziałów PGP Group ma agencja Leo Burnett.
Z początkiem lutego br. SMG Poland połączyła się z agencją marketingową Prodigious i zmieniła nazwę na PGP Hub. Połączenie nastąpiło metodą łączenia udziałów, kapitał zakładowy spółki podwyższono o 1 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: SMG Poland ze wzrostem wpływów o 7 proc. i 13,2 mln zł zysku