6 mln widzów oglądało skoki narciarskie na MŚ Lahti 2017 w TVP1 i Eurosporcie
Konkursy skoków narciarskich mężczyzn na MŚ w Lahti oglądało średnio 6,02 mln widzów w telewizji (5,30 mln osób w TVP1 i 721 tys. w Eurosporcie 1). Na antenie Jedynki najwięcej oglądających miał pierwszy konkurs indywidualny, a w Eurosporcie hitem była rywalizacja drużynowa.
Mistrzostwa Świata w narciarstwie klasycznym Lahti 2017 odbywały się w okresie od 22 lutego do 5 marca 2017 roku. W Polsce sportowe wydarzenie pokazały dwie stacje: TVP1 i Eurosport1. Spośród wszystkich dyscyplin sportowych obejmujących sportową imprezę, zdecydowanie największą popularnością w naszym kraju cieszyły się skoki narciarskie mężczyzn.
Ilu widzów oglądało konkursy główne skoczków?
Średnia widownia wszystkich konkursów skoków narciarskich w Jedynce wyniosła 5,30 mln osób. Przełożyło się to na 40,34 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 34,25 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 37,49 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na antenie Eurosportu 1 zawody te oglądało 721 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 5,63 proc., 3,84 proc. i 4,81 proc. udziału.
Łączna widownia skoków narciarskich mężczyzn na obu antenach wyniosła 6,02 mln osób (45,97 proc., 38,09 proc. i 42,30 proc. udziału).
Konkurs indywidualny hitem TVP1
W Jedynce największą popularnością cieszył się pierwszy konkurs indywidualny, który na antenie tej stacji oglądało 5,61 mln widzów w 4+ (42,09 proc. udziału).
Na drugim miejscu znalazły się drużynowe zawody z widownią na poziomie 5,53 mln osób (SHR na poziomie 44,84 proc.).
W sobotnim konkursie drużynowym polska reprezentacja w świetnym stylu wywalczyła historyczne mistrzostwo świata.
Najsłabiej wypadł drugi konkurs indywidualny, który miał 4,71 mln oglądających (33,90 proc. udziału). Telewizja Polska zawody te na żywo relacjonowała równocześnie też w TVP Sport. Według danych telemetrycznych przekazanych portalowi Wirtualnemedia.pl przez nadawcę wynika, że na antenie tej stacji konkurs śledziło dodatkowe 238 tys. osób (1,71 proc. udziału). Łącznie zawody te w TVP miały 4,95 mln oglądających.
Rywalizacja drużynowa z największą widownią w Eurosporcie
W Eurosporcie największą widownię - 799 tys. osób - zgromadziła rywalizacja drużynowa.
Eurosport, w przeciwieństwie do TVP1, pokazywał również wszystkie kwalifikacje do zawodów, a także konkurs główny kobiet oraz rywalizację mieszaną (konkurs drużynowy w którym uczestniczą dwie kobiety i dwóch mężczyzn). Uśredniona widownia wszystkich siedmiu transmisji skoków na antenie tej stacji wyniosła 539 tys. widzów. Z informacji udostępnionych przez nadawcę wynika, że jest to widownia o ponad 150 proc. większa niż przed dwoma laty podczas konkursów w Falun i o 27 proc. większa niż podczas rekordowych dotychczas konkursów w Val di Fiemme w 2013 roku.
81 tys. odtworzeń drugiego konkursu indywidualnego mężczyzn na sport.tvp.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport
Bardzo dobre wyniki oglądalności materiałów sportowych odnotowały także serwisy internetowe Telewizji Polskiej. Z danych udostępnionych przez Telewizję Polską wynika, że strona sport.tvp.pl (na której obszernie relacjonowano nie tylko MŚ w narciarstwie klasycznym w Lahti, ale i też halowe ME w lekkiej atletyce) w minionym tygodniu wygenerowała ponad 900 tys. unikalnych użytkowników, którzy odtwarzali treści wideo aż 1,22 mln razy. Najpopularniejszą transmisją była relacja z czwartkowego konkursu indywidualnego skoczków w Lahti dostępna na portalu i w aplikacji mobilnej TVP Sport, która była odtwarzana ponad 81 tys. razy.
Rywalizację skoczków narciarskich podczas mistrzostw świata w Lahti na antenie Telewizji Polskiej komentowali Włodzimierz Szaranowicz i Sebastian Szczęsny, a w Eurosporcie 1 - Marek Rudziński i Igor Błachut.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,85 proc.
Dołącz do dyskusji: 6 mln widzów oglądało skoki narciarskie na MŚ Lahti 2017 w TVP1 i Eurosporcie