Skoda wybierze w przetargu agencję do globalnej kompleksowej obsługi
Centrala Skody szykuje przetarg, w którym chce wybrać agencję do globalnej kompleksowej obsługi reklamowej. Będzie ona odpowiedzialna nie tylko za działania w obszarze ATL, ale również za CRM, aktywności w internecie oraz social media. Budżetu klienta bronić będzie agencja Fallon z Pragi.
Skoda skontaktowała się z wybranymi agencjami reklamowymi, by w maju rozpocząć przetarg na globalną obsługę w zakresie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Producent samochodów będzie wybierać agencję, która poza reklamą ATL zajmie się też dla niego działaniami CRM, aktywnościami w internecie oraz obsługą w social mediach.
Obsługą reklamową Skody w Europie zajmuje się od 2014 roku agencja Fallon w Pradze (od 1999 roku obsługiwała Skodę w Wielkiej Brytanii). Wtedy Publicis Groupe otworzyła biuro w Pradze, które zatrudnia ok. 50 osób i pracuje głównie dla Skody – na poziomie globalnym.
Skoda planuje rozpocząć współpracę z nowo wybraną agencją od września br. Jeżeli zdecyduje się nie przedłużać współpracy z agencją Fallon, wówczas podpisze umowę na trzy lata, z możliwością przedłużenia do pięciu lat.
Przedstawiciele firmy poinformowali, że oczekują od agencji, która zostanie wybrana do globalnej obsługi ścisłej współpracy z agencjami, która zajmują się obsługą reklamową marki lokalnie, na poszczególnych rynkach. W Polsce kampanie reklamowe tego importera przygotowuje kilka agencji m.in. Isobar Polska (Dentsu Aegis Network Polska), Opcom.
Agencja Fallon ma dalej obsługiwać Skodę w Wielkiej Brytanii.
Obsługą mediową Skody zajmuje się dom mediowy PHD.
- Działania naszej centrali są dla nas bardzo istotne i jesteśmy przekonani, że wybór który podejmie Skoda Auto przyniesie korzyści biznesowe i marketingowe poszczególnym importerom, w tym i nam - odpowiedziała Klaudyna Gorzan, kierownik ds PR w dziale marketingu Skody w VW Group Polska na pytanie o to, jaki wpływ na rynek polski będzie mieć wybór agencji do globalnej obsługi.
Dołącz do dyskusji: Skoda wybierze w przetargu agencję do globalnej kompleksowej obsługi