„Singielka” nie jest hitem TVN. Serial śledzi tylko 820 tys. widzów
Telenowela „Singielka” od stycznia br. gromadzi średnio 818 tys. osób. TVN w czasie nadawania serialu przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym.
Obecnie „Singielka” emitowana jest w TVN od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55. W okresie od 4 stycznia do 14 marca br. średnia oglądalność obyczajowego serialu wyniosła 818 tys. widzów, co przełożyło się na 5,03 proc. udziału stacji w grupie 4+ i 6,76 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów śledziło odcinek telenoweli z 25 lutego br. - miał on 1,32 mln oglądających. Warto dodać, że wszystkie trzy topowe odcinki pokazano w czwartki, czyli w ten dzień, kiedy TVP2 nie emituje w tym paśmie swoich sztandarowych seriali (w poniedziałek i wtorek stacja pokazuje „M jak miłość”, a w środę - „Na dobre i na złe”).
Topowe odcinki „Singielki”
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
25-02-2016 | 20:54:44 | 1 319 684 | 8,56% |
10-03-2016 | 20:56:30 | 1 176 726 | 7,43% |
07-01-2016 | 20:56:34 | 1 166 800 | 7,33% |
Początkowo „Singielka” była emitowana od poniedziałku do piątku o godz. 17.25. Średnia widownia pierwszych 16 odcinków (wyemitowanych w okresie od 5 do 26 października ub.r.) wyniosła milion widzów, co przekładało się na 9,55 proc. udziału stacji w grupie 4+ i 12,61 proc. w grupie 16-49.
TVN postanowił od 30 listopada ub.r. przenieść telenowelę do ścisłego prime-time, gdyż w paśmie popołudniowym nie trafiała ona do swojej widowni, która jest trudno dostępna w tym czasie (dowiedz się więcej).
Stacja TVN w czasie emisji „Singielki” przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Zdecydowanym liderem w tym paśmie jest TVP2, która emituje wówczas wspomniane seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe”, pokazywała też „Paranienormalni Tonight” i filmy fabularne, co przekłada się na aż 29,73 proc. udziału. Drugie miejsce zajmuje Polsat (filmy, „Hell's Kitchen”, „Top Chef” i „Przyjaciółki”; 11,19 proc. udziału), a trzecia jest TVP1 (liczne programy; 10,40 proc. udziału).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 TVN zajmuje miejsce trzecie, minimalnie wygrywając z Jedynką.
Serial cieszy się jednak cały czas dużą popularnością w serwisie Player.pl. Odcinki notują tam nawet 400 tys. wyświetleń.
Widownia telenoweli na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 | 4 832 486 | 29,73% | 25,08% |
Polsat | 1 818 401 | 11,19% | 15,98% |
TVP1 | 1 690 149 | 10,40% | 6,73% |
TVN - Singielka | 818 324 | 5,03% | 6,76% |
Główną bohaterką „Singielki” jest Elka (w tej roli Paulina Chruściel), samotna trzydziestoparoletnia dziennikarka, która zmotywowana nadchodzącym ślubem siostry zamierza dokładnie w 274 dni znaleźć prawdziwą miłość. Telenowela realizowana jest przez TVN na bazie argentyńskiego formatu „Ciega a Citas”.
Dodajmy, że w lutym br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,79 proc.
Dołącz do dyskusji: „Singielka” nie jest hitem TVN. Serial śledzi tylko 820 tys. widzów
Na miejsce "Singielki" wróciła "Ukryta prawda" (od 25.minuty z reklamami licząc).
Dalej zamienione są "Rozmowy w toku" i "Szkoła". Tylko "Szpital" od czasów "Wawy non stop" się nie rusza.