Agencja mediowa Orlenu i PZU ma już klientów zewnętrznych, zrealizowała kampanię dla NBP
Utworzona przez PKN Orlen i PZU agencja mediowa Sigma Bis realizuje już projekty marketingowe, także dla klientów zewnętrznych, m.in. Narodowego Banku Polskiego. - Osiągnęliśmy już pełną zdolność operacyjną. Działamy na zasadach komercyjnych, co oznacza, że jesteśmy otwarci na współpracę także z firmami z rynku - podkreśla Anna Milewska, dyrektor nadzorujący w firmie.
W lipcu ub.r. Orlen i PZU zapowiedziały, że utworzą wspólną agencję mediową Sigma Bis, która zajmie się obsługą budżetów mediowych zarówno tych dwóch firm, jak też innych reklamodawców. We wrześniu UOKiK zgodził się, by Orlen i PZU utworzyły taki podmiot.
W listopadzie ub.r. do zarządu Sigma Bis zostali powołani Artur Muszkiet (wcześniej menedżer m.in. w Ströer Digital Media, Goldbach Audience, Unilever Polska i Initiative Warszawa) i Tomasz Jakubiak. Członkami rady nadzorczej spółki są Wojciech Iwanicki i Joanna Zakrzewska.
Natomiast dyrektorem nadzorującym w Sigma Bis została Anna Milewska, wcześniej związana m.in. z Mindshare Polska, Zenith i Bates Poland.
Dziliński był p.o. prezesa Sigmy do 7 stycznia. Teraz na tym stanowisku zastąpiła go Joanna Zakrzewska.
Artur Muszkiet odpowiada w Sigma Bis za obszar digital, technologię i content marketing, natomiast Tomasz Jakubiak za badania rynkowe. Z kolei Anna Milewska nadzoruje planowanie i zakup mediów, a także strategię, negocjacje i zarządzanie.
- Nasza globalna działalność i obecność w ponad 100 krajach na całym świecie determinuje podejście do działań komunikacyjnych. Musimy skutecznie budować przekaz i spójnie pozycjonować naszą markę na wszystkich rynkach, dlatego zdecydowaliśmy o przesunięciu budżetów komunikacyjnych i marketingowych do własnego podmiotu. Wpisujemy się w ten sposób w globalny trend budowania kompetencji marketingowych wewnątrz firmy, zwiększając tym samym efektywność wydatków i generując konkretne oszczędności - komentuje Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu (został powołany do zarządu w zeszłym tygodniu), który współtworzył strukturę i strategię Sigma Bis.
Orlen i PZU zapewniają, że własna agencja mediowa pozwoli im zwiększyć efektywność wydatków reklamowych. Sigma Bis zajmuje się m.in. planowaniem strategii mediowych, zakupem czasu i przestrzeni reklamowej w Polsce i za granicą oraz analizowaniem skuteczności działań promocyjnych.
Sigma Bis z kampanią dla NBP
Orlen w komunikacie prasowym poinformował, że Sigma Bis pozyskała już pierwszych klientów zewnętrznych, w grudniu ub.r. zrealizowała kampanię informacyjno-edukacyjną „Historie polskiego złota” dla Narodowego Banku Polskiego. Agencja jest w trakcie przygotowywania projektów dla innych partnerów.
- Zwiększenie efektywności inwestycji w obszarze komunikacji i marketingu, będzie miało bezpośrednie przełożenie na realizację celów biznesowych naszych akcjonariuszy. Środki, które dotąd zasilały budżety domów mediowych, teraz pozostaną w Grupie Orlen i PZU. Osiągnęliśmy już pełną zdolność operacyjną. Działamy na zasadach komercyjnych, co oznacza, że jesteśmy otwarci na współpracę także z firmami z rynku - podkreśla Anna Milewska.
Dołącz do dyskusji: Agencja mediowa Orlenu i PZU ma już klientów zewnętrznych, zrealizowała kampanię dla NBP