Sieci radiowe tracą udział w rynku
Radio Eska notuje coraz słabszy wynik - zyskuje RMF Maxxx, Ad.point, VOX FM i Roxy FM.
Bez zmian wśród sieci radiowych, największy udział w rynku w IV kwartale 2006 roku przypadł radiu Eska - wynika z najnowszych badań RadioTrack realizowanych przez MillwardBrown SMG/KRC.
W stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego Eska zmniejszyła udział w rynku z 8,5 proc. do 7,8 proc. Za nią plasuje się Audytorium 17 z udziałem 5,2 proc. (rok wcześniej – 5,5 proc.). Złote Przeboje (18 stacji - Agora) miało 3,4 proc. rynku, gdy przed rokiem generowały udział na poziomie 3,6 proc..
RMF Maxxx (osiem stacji, Multimedia) osiągnęło wynik 0,9 proc., rok wcześniej te same stacje miały razem 0,6 proc. udziałów w rynku ogólnopolskim.
Udziały w rynku (%) | październik grudzień 2006 | październik grudzień 2005 |
N=22 934 | N=22 987 | |
ESKA [33] | 7,8% | 8,5% |
AUDYTORIUM [17] | 5,2% | 5,5% |
ZŁOTE PRZEBOJE [18] | 3,4% | 3,6% |
AD POINT [11] | 1,7% | 1,6% |
RMF MAXXX [8] | 0,9% | 0,6% |
PLUS [11] | 0,5% | 0,9% |
VOX FM [8] | 0,44% | 0,19% |
ROXY [6] | 0,34% | 0,28% |
październik 2006 : grudzień 2006 (wielkość: 22 974)
październik 2005 : grudzień 2005 (wielkość: 22 998)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 30 046 727 (573 069 przypadków, 100,0% całej próby)
Kto liderem na całym rynku radiowym? RMF najchętniej słuchaną stacją 2006 roku.
Udział w rynku | ||
Październik - grudzień 2006 | Wrzesień - listopad 2006 | |
Stacje ogólnopolskie | ||
Radio RMF FM | 22,00% | 22,00% |
Radio Zet | 19,80% | 19,80% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 13,70% | 13,40% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 5,60% | 5,80% |
Radio Maryja | 1,90% | 1,90% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,70% | 0,70% |
Bis Polskie Radio | 0,60% | 0,70% |
Stacje ponadregionalne | ||
Radiostacja | 1,00% | 0,90% |
Radio Wawa | 0,90% | 0,90% |
Radio TOK FM | 0,70% | 0,70% |
Grupy radiowe | ||
Grupa TIME [46] | 8,50% | 8,00% |
Audytorium [17] | 5,20% | 5,10% |
Grupa AGORA [28] | 3,90% | 4,00% |
Grupa AD.POINT [11] | 1,70% | 1,70% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, próba odpowiednio: 22 974, 91 882. |
Dołącz do dyskusji: Sieci radiowe tracą udział w rynku