SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

VoD.pl, Player.pl i WP.tv w dół. Mocno w górę Netflix, ShowMax z 2,6 mln użytkowników (dane serwisów VoD)

Najpopularniejszymi serwisami z wideo na żądanie są niezmiennie VoD.pl i Player.pl, przy czym w skali roku zanotowały spore spadki ruchu. Duże wzrosty osiągnęły za to strony Netflix, HBOgo.pl i sekcja VoD TVP.pl. ShwoMax w marcu odwiedziło 2,62 mln polskich użytkowników, o pół miliona więcej niż w lutym.

Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu VoD.pl (należący do Grupy Onet-RASP) odwiedziło 3,71 mln realnych użytkowników, czyli 13,42 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 17 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 37 minut i 59 sekund. W serwisie dostępne są odcinki autorskich produkcji Grupy Onet-RASP (na początku marca wprowadzono wiosenną ramówkę), a w lutym pojawiło się ponad 30 polskich filmów dokumentalnych (w ramach współpracy z PISF), Pod koniec ub.r. zrezygnowano z płatnej oferty subskrypcyjnej.

Player.pl, w których można oglądać przede wszystkim produkcje Grupy TVN, mając w lutym 3,15 mln użytkowników, o 656,9 tys. mniej od VoD.pl, zanotował prawie trzy razy więcej odsłon (50,97 mln) i wielokrotnie dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika (4 godziny i 47:12 minuty).

Na trzecim miejscu pojawił się ShowMax.com, który zadebiutował w Polsce w połowie lutego br., oferuje polskie i zagraniczne seriale i filmy za 19,90 zł miesięcznie (z możliwością testowania za darmo przez 14 dni). Na początku kwietnia serwis wprowadził opcję oglądania treści w rozdzielczości Full HD.

W lutym ShowMax.com zanotował 2,14 mln realnych użytkowników (w tym 1,29 mln na komputerach i 912,7 tys. na smartfonach i tabletach), 7,12 mln odsłon (5,37 mln na komputerach, 1,75 mln w mobile’u) oraz 2:38 minuty średniego czasu korzystania. W marcu liczba użytkowników wzrosła do 2,62 mln, a odsłon do 13 mln, za to przeciętny czas wzrósł do 3:43 minuty.

Wraz ze startem polskiej wersji serwisu rozpoczęła się jej intensywna kampania reklamowa. Pierwsza odsłona akcji była oparta na spocie w stylu kina akcji z udziałem Ewana McGregora, druga promuje etiudę „Ksiądz” Wojciecha Smarzowskiego.

- Analizując dane dzienne o odwiedzalności strony internetowej ShowMax w marcu, wyraźnie widać jak etiuda „Ksiądz” Wojciecha Smarzowskiego, która pojawiła się w serwie 22 marca wpłynęła na wzrost oglądalności. To kolejny przykład, że lokalne produkcje przyciągają widzów jak magnes - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marta Wiercińska, ekspert z firmy Gemius. - Dodatkowo ShowMax przeprowadził bardzo intensywną, internetową kampanię z reklamą wideo online, opartą o zabawne spoty przygotowany na bazie tego filmu. W badaniu gemiusAdReal widzimy, że w ostatnim miesiącu na jego reklamy natrafiło prawie 9,7 mln internautów - dodaje.

Sekcję VoD serwisu Telewizji Polskiej odwiedziło 2,61 mln realnych użytkowników, wykonując 33,65 mln odsłon i spędzając przeciętnie po 3 godziny i 21:21 minuty. Od połowy ub.r. w witrynie na wyłączność dostępne są seriale i programy TVP, po tym jak zakończono współpracę z VoD.pl i Iplą.

Serwis Ipla.tv miał 2,03 mln użytkowników, 18,76 mln odsłon oraz 2 godziny i 47:25 minuty średniego czasu korzystania. Dodatkowo Ipla jako aplikacja desktopowa zanotowała 797,4 tys. użytkowników, a jako aplikacja mobilna - 273,4 tys. użytkowników, 25,35 mln odsłon oraz 4 godziny i 47:11 minuty przeciętnego czasu korzystania.

W porównaniu z mobilną Iplą aplikacja VOD miała ponad dwa razy mniej użytkowników (109,3 tys.) i prawie dwa razy mniej odsłon (14,73 mln), za to dłuższy średni czas korzystania (5 godzin i 18:34 minuty).

Stronę www Netflixa odwiedziło 682,8 tys. polskich użytkowników, którzy wykonali w nim 9,85 mln odsłon i korzystali średnio po 8:33 minuty. Jesienią serwis udostępniono w całkowicie spolszczonej wersji.

HBOgo.pl mając zdecydowanie więcej użytkowników od NCplusgo (354,3 tys. wobec 263,4 tys.) zanotowało ponad dwa razy odsłon mniej (2,39 mln wobec 5,67 mln).

Zaznaczmy, że badanie Gemius/PBI obejmuje tylko odwiedzalność na komputerach, smartfonach i tabletach, a nie uwzględnia np. telewizorów Smart TV. Żaden z serwisów nie podaje, ilu ma subskrybentów, czyli zarejestrowanych i płacących użytkowników.

W serwisach i aplikacjach VoD.pl, Player.pl, Vod.tvp.pl, Ipla i WP.tv wszystkie lub zdecydowana większość treści jest dostępna za darmo, natomiast na platformach ShowMax, Netflix, HBOgo.pl i NCplusgo.pl - odpłatnie.

Serwisy VoD w marcu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

vod.pl

3 713 900

17 004 841

0:37:59

13,42%

player.pl

3 148 025

50 975 252

4:47:12

11,37%

showmax.com

2 625 537

13 012 129

0:03:43

9,48%

tvp.pl - vod

2 613 973

33 656 100

3:21:21

9,44%

ipla.tv

2 035 680

18 759 221

2:47:25

7,35%

wp.tv

1 282 664

2 547 676

0:06:27

4,63%

Player - aplikacja

1 039 033

-

-

3,75%

Ipla - aplikacja PC

797 370

-

-

2,88%

netflix.com

682 845

9 855 265

0:11:54

2,47%

hbogo.pl

354 337

2 394 665

0:08:38

1,28%

Ipla - aplikacja mobilna

273 418

25 355 445

4:47:11

0,99%

ncplusgo.pl

263 408

5 668 823

0:21:34

0,95%

vod Onet - aplikacja

109 354

14 731 506

5:18:34

0,40%

Netflix - aplikacja

97 288

-

-

0,35%

Tylko na komputerach VoD.pl miał o ponad 500 tys. użytkowników więcej i ponad trzy razy odsłon mniej niż Player.pl.

W tym drugim serwisie przeciętny odwiedzający spędził prawie sześć godzin, co jest zdecydowanie najlepszym wynikiem. Prawie cztery godziny przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika zanotowały sekcja VoD TVP.pl (3 godziny i 53:13 minuty) oraz Ipla.tv (3 godziny i 45:31 minuty).

WP.tv przy 1,06 mln użytkowników miała 2,05 mln odsłon, mniej niż strona Netflix (8,38 mln odsłon przy 566,7 tys. użytkowników) i NCplusgo.pl (5,5 mln przy 233,2 tys. użytkowników).

Serwisy VoD w marcu 2017 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

vod.pl

3 032 994

14 061 265

0:42:43

10,96%

player.pl

2 491 849

46 839 104

5:59:59

9,00%

showmax.com

2 041 246

9 538 840

0:04:13

7,37%

tvp.pl - vod

1 833 190

23 334 772

3:53:13

6,62%

ipla.tv

1 489 199

16 505 882

3:45:31

5,38%

wp.tv

1 065 439

2 047 712

0:06:48

3,85%

Ipla - aplikacja PC

797 370

-

-

2,88%

netflix.com

566 711

8 391 933

0:12:27

2,05%

hbogo.pl

328 056

2 226 870

0:09:09

1,19%

ncplusgo.pl

233 226

5 501 663

0:24:15

0,84%

Na smartfonach i tabletach najwięcej użytkowników, po nieco ponad milionie, miały VoD.tvp.pl, VoD.pl i aplikacja Player. Ten pierwszy serwis zanotował też 10,32 mln odsłon oraz godzinę i 33:27 minuty średniego czasu korzystania.

ShowMax zdecydowanie wyprzedził stronę Netflix pod względem liczby użytkowników (669,9 tys. wobec 125,5 tys.) i odsłon (3,47 mln wobec 1,46 mln), ale zanotował dużo niższy przeciętny czas korzystania (1:42 minuty wobec 8:33 minuty).

Serwisy VoD w marcu 2017 r. na urządzeniach mobilnych

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

tvp.pl - vod

1 057 261

10 321 328

1:33:27

3,82%

vod.pl

1 053 395

2 943 576

0:10:55

3,81%

Player - aplikacja

1 039 033

-

-

3,75%

player.pl

829 010

4 136 148

0:08:32

2,99%

showmax.com

669 913

3 473 289

0:01:42

2,42%

ipla.tv

663 780

2 253 339

0:07:28

2,40%

wp.tv

274 997

499 964

0:03:46

0,99%

Ipla - aplikacja mobilna

273 418

25 355 445

4:47:11

0,99%

netflix.com

125 499

1 463 331

0:08:33

0,45%

vod Onet - aplikacja

109 354

14 731 506

5:18:34

0,40%

Netflix - aplikacja

97 288

-

-

0,35%

ncplusgo.pl

30 452

167 160

0:00:50

0,11%

VoD.pl zanotował w skali roku spadek zasięgu z 15,7 do 10,96 proc. (czyli o 30,2 proc.), liczby odsłon o 4,2 mln (32 proc. w dół) oraz średniego czasu korzystania przez użytkownika o 12:45 minuty (23 proc. w dół).

Mocno zmalały też statystyki Player.pl - o 2,51 pkt proc. zasięgu (21,8 proc. w dół), 15,16 mln odsłon (spadek o 24,4 proc.) i nieco ponad godzinę średniego czasu korzystania (14,3 proc. w dół). Z kolei WP.tv stracił 0,55 pkt proc. zasięgu (52,1 proc. w dół), 4,39 mln odsłon (68,2 proc.) i 6:12 minuty średniego czasu korzystania (47,7 proc.).

Za to zasięg strony www Netflixa prawie się potroił - wzrósł z 0,73 do 2,05 proc. Witryna zyskała też 7,43 mln odsłon (to wzrost aż o 774 proc.) i 5:13 minuty średniego czasu korzystania (72,1 proc. w górę). Natomiast dział VoD serwisu TVP.pl zyskał 1,77 pkt proc. zasięgu (36,5 proc. w górę), 11,7 mln odsłon (wzrost o 100 proc.) i 33:37 minuty średniego czasu korzystania (16,8 proc. w górę).

Dołącz do dyskusji: VoD.pl, Player.pl i WP.tv w dół. Mocno w górę Netflix, ShowMax z 2,6 mln użytkowników (dane serwisów VoD)

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sk
Brakuje w tym zestawieniu CDA.pl, które występowało we wcześniejszych zestawieniach polskiego VOD.
0 0
odpowiedź
User
Kamila66
Cda jest w zestawieniach serwisów hostingowych razem z YouTube. Zarówno CDA jak i YouTube byłyby na pierwszych dwóch miejscach tego zestawienia
0 0
odpowiedź
User
Komentator
W artykule powinno być wyjaśnione czemu średni czas korzystania z Netflix jest taki krótki. Jak rozumiem badanie nie uwzględnia aplikacji
0 0
odpowiedź