Serwisy stacji informacyjnych mocno w górę. Polsatnews.pl po rekordowym wzroście przed TVP.info, liderem TVN24
W marcu serwisy internetowe pięciu telewizyjnych kanałów informacyjnych miały 85 proc. użytkowników i 154 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej. Zdecydowanym liderem pozostaje TVN24.pl, natomiast największy wzrost osiągnął Polsatnews.pl, wyprzedzając TVP.info pod względem zasięgu.
Portal TVN24.pl w marcu br. odwiedziło 11,38 mln użytkowników, czyli 25,6 proc. wszystkich polskich internautów. Odwiedzający wykonali tam 290,69 mln odsłon, każdy przeciętnie 25,5 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis jest zdecydowanym liderem we wszystkich tych statystykach. Miał ponad dwa razy więcej użytkowników niż zajmujący drugie miejsce Polsatnews.pl (5,02 mln) oraz i 2,5 raza więcej odsłon niż wszystkie pozostałe cztery witryny (99,16 mln).
Na Polsatnews.pl 5,02 mln odwiedzających wykonało 39,11 mln odsłon, a na TVP.info 4,77 mln internautów wygenerowało 39,69 mln odsłon.
TVN24BiS.pl zanotował 3,46 mln użytkowników i 11,69 mln odsłon, a Telewizjarepublika.pl - 886,8 tys. odwiedzających i 8,68 mln odsłon. W tym ostatnim serwisie średnia liczba odsłon na użytkownika wyniosła 9,8. Na TVP.info było to 8,3, na Polsatnews.pl - 7,7, a na TVN24BiS.pl - 3,4.
Witryna Superstacji zanotowała zbyt małą odwiedzalność, aby określono ją w badaniu Gemius/PBI.
W związku z epidemią koronawirusa w marcu br. stacje informacyjne osiągnęły skokowe wzrosty oglądalności, ich łączny udział w rynku wzrósł o 70 proc. Wynik Polsat News poszedł w górę o 169,7 proc., a TVP Info - o 109,5 proc. (według danych Nielsen Audience Measurement).
Podobny efekt nastąpił w przypadku ich witryn internetowych. W marcu br. pięć serwisów z zestawienia miało łącznie 25,52 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 389,86 mln odsłon, wobec 13,78 mln odwiedzających i 153,51 mln odsłon rok wcześniej. Tym samym zyskały 85,2 proc. internautów i 154 proc. odsłon.
Na TVN24.pl przybyło 3,79 mln użytkowników i 170,41 mln odsłon (to odpowiednio 49,9 i 141,7 proc. w górę). Procentowo jeszcze wyższy wzrost zanotował Polsatnews.pl - o 3,67 mln odwiedzających (273,6 proc.) i 33,68 mln odsłon (620,9 proc.). Dzięki temu w pierwszej statystyce wyprzedził, a w drugiej mocno zbliżył się do TVP.info, które zyskało 2,45 mln użytkowników (105,5 proc.) i 25,74 mln odsłon (184,3 proc.).
Dlaczego wyniki Polsatnews.pl poszły w górę tak mocno? - Wraz z nastaniem epidemii odbiorcy stracili cierpliwość do przedzierania się przez krzykliwe tytuły za którymi nic się nie kryje. W Polsatnews.pl nie robimy natrętnych clickbaitów i nie szukamy sensacji tam, gdzie jej nie ma. Dzięki takiemu podejściu zdobyliśmy zaufanie odbiorców, które zaprocentowało w trudnym czasie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Piotr Witwicki, od roku koordynator portalu. - Content Polsat News jest siłą napędową strony. Gramy do jednej bramki i szczerze mówiąc, to po prostu lubimy sobie pomagać - dodaje.
Na początku lutego br. na Polsatnews.pl ruszył weekendowy magazyn „Tygodnik”, zapowiedziano też, że do portalu zostaną włączone Polsasport.pl i Twojapogoda.pl.
TVN24BiS.pl osiągnął wzrost o 1,67 mln użytkowników (93,8 proc.) i 4,41 mln odsłon (60,7 proc.), a Telewizjarepublika.pl - o 150 tys. użytkowników (20,4 proc.) i 2,1 mln odsłon (32 proc.).
Dołącz do dyskusji: Serwisy stacji informacyjnych mocno w górę. Polsatnews.pl po rekordowym wzroście przed TVP.info, liderem TVN24