Serial „Ty” najchętniej oglądanym tytułem Netfliksa w lutym
Historia bibliofila i literaturoznawcy, czyli Joe Goldberga od dnia premiery czwartego sezonu przyciąga subskrybentów Netfliksa. Nowe odcinki „Ty” recenzowaliśmy na naszych łamach.
Seriale anglojęzyczne
Część 1. sezonu 4. serialu „Ty” zadebiutowała na liście seriali angielskojęzycznych na pierwszym miejscu z 92,07 mln godzin oglądania, zostając najchętniej oglądanym tytułem mijającego tygodnia. Kryminał, w którym główną rolę gra Penn Badgley, z nową grupą „przyjaciół” — albo podejrzanych — znalazł się na listach Top 10 w 90 krajach. Fani wrócili też do sezonu 1. (19,24 mln godzin oglądania) i sezonu 3. (11,44 mln godzin oglądania).
Sezony 1. i 2. serialu „Ginny i Georgia” utrzymały się na liście z — odpowiednio — 15,79 i 25,71 mln godzin oglądania. Serial „Wednesday” również wrócił na listę z 22,65 mln godzin oglądania. Widzowie sprawdzili, co słychać u zakochanych par w sezonie 3. programu randkowego „Miłość jest ślepa: Po ślubie”, którego gospodarzami są Nick i Vanessa Lachey (12,53 mln godzin oglądania).
Seriale i programy nieanglojęzyczne
Koreański reality show „Silni i sprawni: Starcie stu” wspiął się na szczyt listy seriali nieanglojęzycznych z 41,61 mln godzin oglądania. Na listę powróciły też inne produkcje koreańskie: dramat „Alchemia dusz” (część 2) i komedie romantyczne „Szybki kurs miłości” oraz „Miłość na bank”. Sezon 3. meksykańskiego dramatu „Królowa Południa”, hiszpański kryminał „Śnieżna dziewczyna” i kolumbijski dramat „Til Money Do Us Part” też utrzymały się na liście. Wśród nowości znalazły się koreańska komedia romantyczna „Love to Hate You” i indyjski dramat „Klasa”.
Filmy anglojęzyczne
Tuż przed Walentynkami widzowie chętnie oglądali komedię romantyczną „U Ciebie czy u mnie?” z Reese Witherspoon i Ashtonem Kutcherem. Historia miłości na odległość w reżyserii Aline Brosh McKenny („Diabeł ubiera się u Prady”, „27 sukienek”) zajęła pierwsze miejsce na liście filmów anglojęzycznych z 51,23 mln godzin oglądania i pojawiła się na listach Top 10 w 91 krajach. Na listę powróciły filmy „Siła ducha” (20,73 mln godzin oglądania), „My i wy” (20,4 mln godzin oglądania) i „Pamela: Historia miłosna” (8,71 mln godzin oglądania).
Filmy nieanglojęzyczne
Na liście filmów nieanglojęzycznych przez 12 tydzień z rzędu utrzymał się nominowany do Oscara niemiecki dramat „Na Zachodzie bez zmian”. Największą popularnością wśród fanów nadal cieszyły się norweskie filmy „Wilk Wikingów”, „Narwik” i „Troll” oraz włoski film „Nazywam się Vendetta”.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netflixa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: Serial „Ty” najchętniej oglądanym tytułem Netfliksa w lutym