Serial “Rezydencja” przyciąga 2,3 mln widzów
Nowy serial obyczajowy TVP 1 “Rezydencja” po trzech odcinkach zanotował oglądalność na poziomie 2,3 mln widzów. W czasie emisji produkcji Jedynka zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym.
“Rezydencja” nadawana jest w TVP 1 od wtorku do środy ok. godz. 21.30 i trwa niecałe 25 minut. Premierowy odcinek nadano w zeszłą środę 7 września br. Największą widownię (2,6 mln) zgromadził drugi odcinek z czwartku 8 września, zaś trzeci epizod, pokazany we wtorek 13 września, miał najmniej oglądających - 1,8 mln. Średni udział wszystkich odcinków wyniósł 17,08 proc. w grupie 4+ i 12,47 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Jedynka w czasie “Rezydencji” jest wiceliderem rynku telewizyjnego w grupie 4+. Większą widownię osiąga w tym czasie Polsat, nadający wówczas filmy fabularne, a w czwartki - “Hotel 52”, co przekłada się na 17,22 proc. udziału w rynku. Tuż za TVP 1 plasuje się TVN (końcówka “W11 -Wydział Śledczy” oraz “Top model”, “Kuchenne rewolucje” i “Przepis na życie”; 16,16 proc.), dalej jest TVP 2 (“Magazyn Expressu Reporterów”, filmy fabularne; 11,04 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej Jedynka jest dopiero trzecia - za Polsatem i TVN.
Warto też dodać, że powtórki serialu z całego tygodnia nadawane są w soboty po „Teleexpressie”, czyli ok 17.30. Dwa pokazane tam dotychczas odcinki miały średnio 1,49 mln widzów, co przełożyło się na udział w rynku odpowiednio na poziomie 19,47 proc. i 14.90 proc., czyli wyższy niż w przypadku epizodów premierowych.
Dane telemetryczne pokazują, że “Rezydencję” śledzą głównie kobiety, widzowie wieku 40-44 lata i po 50. roku życia oraz mieszkańcy wsi, małych i średnich miast.
“Rezydencja” opowiada o losach bardzo bogatej i wpływowej rodziny. Do imperium zarządzanego przez ojca rodziny trafia pewnego dnia młoda, zwyczajna kobieta, która w rzeczywistości jest jego córką. O tym, że są spokrewnieni, oboje jednak nie wiedzą. W serialu grają m.in. Grażyna Szapołowska, Anna Cieślak, Jerzy Zelnik i Jan Wieczorkowski. Producentem wykonawczym jest Akson Studio.
Widownia “Rezydencji” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
07-09-2011 | 2 467 967 | 19,43% | 15,47% |
08-09-2011 | 2 609 321 | 18,67% | 12,28% |
13-09-2011 | 1 810 390 | 13,24% | 9,83% |
Średnia | 2 296 312 | 17,08% | 12,47% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat | 2 314 951 | 17,22% | 19,37% |
TVP 1 - Rezydencja | 2 296 312 | 17,08% | 12,47% |
TVN | 2 173 243 | 16,16% | 18,77% |
TVP 2 | 1 484 150 | 11,04% | 10,51% |
Profil widowni “Rezydencji”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 38,71% | 80 |
Kobiety | 61,29% | 118 | |
Wiek | 4-9 | 0,84% | 14 |
10-15 | 2,40% | 35 | |
16 - 19 | 2,03% | 36 | |
20 - 24 | 2,08% | 26 | |
25 - 29 | 3,40% | 38 | |
30 - 34 | 6,08% | 73 | |
35 - 39 | 5,19% | 70 | |
40 - 44 | 7,00% | 109 | |
45 - 49 | 6,61% | 96 | |
50 - 54 | 11,56% | 144 | |
55 - 59 | 13,08% | 169 | |
60+ | 39,71% | 197 | |
Wlk. miasta | Wieś | 40,78% | 104 |
< 50 tys. | 25,73% | 107 | |
50-100 tys. | 9,10% | 106 | |
100-200 tys. | 7,62% | 94 | |
> 200 tys. | 16,77% | 83 | |
Zawód | Top management | 8,38% | 97 |
Pracownicy średniego szczebla | 12,65% | 84 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 15,46% | 77 | |
Emeryci | 49,39% | 192 | |
Inni | 14,12% | 46 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,96% | 111 |
Średnie | 31,91% | 108 | |
Wyższe | 14,89% | 118 | |
Inne | 3,24% | 26 |
Dołącz do dyskusji: Serial “Rezydencja” przyciąga 2,3 mln widzów