SAR wyłącznym przedstawicielem Cannes Lions w Polsce
Stowarzyszenie Agencji Reklamowych zostało wyłącznym przedstawicielem konkursów Cannes Lions i Eurobest Awards w Polsce. Decyzja ta została podjęta po spotkaniu pełnomocnika zarządu SAR Pawła Tyszkiewicza z szefami Cannes Lions w Londynie.
Dotychczas SAR jedynie współpracowało z poprzednim przedstawicielem Cannes Lions w Polsce, odpowiadając za organizację pokazów i wystaw oraz przeprowadzanie eliminacji do konkursu Young Creatives. Teraz do obowiązku Stowarzyszenia należeć będzie promocja całego konkursu w Polsce.
Jednym z elementów współpracy będzie całkowita organizacja Young Creatives, w tylu kategoriach, w ilu Polska otrzyma możliwość. Dotychczas w ramach KTR prowadzono eliminacje w kategoriach PRINT i CYBER. W tym roku SAR będzie się starał o uzyskanie możliwości zgłoszeń i organizację polskich eliminacji do kategorii TV/FILM. Raz do roku Stowarzyszenie jest zobowiązane do prezentacji zwycięskich prac środowisku. Działania te mają zwiększyć ilość zgłoszeń konkursowych i akredytacji festiwalowych.
Tegoroczny, czwarty już pokaz Cannes Lions w Polsce będzie miał miejsce 3 grudnia br. W organizacji pokazu udział weźmie Multikino. Docelowo SAR chciałoby pokazać prace nagrodzone w Cannes również w innych polskich miastach.
Poza tym SAR wraz z KTR planuje już przyszłoroczną edycję eliminacji do Young Creatives. Jeśli Polska nie uzyska miejsca dla młodych kreatywnych w kategorii TV, KTR także planuje organizację tej kategorii w naszym kraju.
Właścicielem konkursów Cannes Lions i Eurobest Awards jest firma Emap plc, do której należy platforma multimedialna zajmująca się informacją, reklamą i komunikacją.
Dołącz do dyskusji: SAR wyłącznym przedstawicielem Cannes Lions w Polsce