Santander Bank Polska i PKO BP podwoiły wydatki reklamowe, w dół ING Bank Śląski
Banki zwiększyły w ub.r. wydatki na reklamy w mediach o 12,6 proc. w porównaniu do 2017 roku. Najwięcej zainwestował Santander Bank Polska, a PKO BP odnotował największy wzrost wydatków. Sektor bankowy minimalnie zwiększył nakłady na reklamy w telewizji, znacząco podniósł budżety na prasę i kina.
W całym 2018 roku tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach banków 1,14 mld zł. Było to 12,6 proc. więcej niż w 2017 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto Kantar Media, bez rabatów).
Największym reklamodawcą w sektorze bankowym był w ub.r. Santander Bank Polska z wydatkami w kwocie blisko 138 mln zł. Były one wyższe w porównaniu z 2017 rokiem o blisko 91 proc. Tak znaczny wzrost był wynikiem rebrandingu i związanej z nim kampanii reklamowej. W 2017 roku bank działał pod nazwą BZ WBK - do rebrandingu na Santander Bank Polska doszło jesienią ub.r.
Drugim największym pod względem wydatków reklamowych bankiem był w ub.r. PKO BP, który z czołówki tych instytucji finansowych zanotował największy wzrost nakładów na reklamę w skali roku. Budżet zwiększył o 87,7 proc., z 56,3 mln zł di 105,8 mln zł.
Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do mBanku z nakładami na reklamę w kwocie 89,3 mln zł, mniejszymi w skali roku o 2,1 proc.
Kolejne miejsca w rankingu zajęły: Bank BGŻ BNP Paribas, który wydał w ub.r. 87,6 mln zł, czyli 6,7 proc. więcej niż rok wcześniej oraz ING Bank Śląski z budżetem w wysokości 82,8 mln zł, o 18,2 proc. mniejszym w porównaniu do 2017 roku.
Ponad połowa wydatków reklamowych banków trafiła w ub.r. do telewizji – było to 689,4 mln zł, czyli tylko 0,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Instytucje te znacząco zwiększyły nakłady reklamowe w innych mediach. W radiu wydały 22,1 proc. więcej – 181,3 mln zł, a w kinach – 90,8 proc. więcej, 123 mln zł.
Reklamy banków w magazynach warte były w ub.r. 58,9 mln zł (wzrost w skali roku o 33,2 proc.), a w gazetach - 45,2 mln zł (wzrost o 33,7 proc.).
Outdoor na reklamach banków zarobił w ub.r. 35,4 mln zł (wzrost o 12,5 proc.), a indoor – 2,7 mln zł (wzrost o 132,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Santander Bank Polska i PKO BP podwoiły wydatki reklamowe, w dół ING Bank Śląski