Turcja, USA, Kanada, Ukraina, Wielka Brytania, Hiszpania i Gruzja wśród krajów zainteresowanym zakupem licencji do „Sanatorium miłości”
Podczas targów MIPTV wyróżniony został program Telewizji Polskiej „Sanatorium miłości”. Zakupem praw licencyjnych do tego projektu zainteresowani są nadawcy z takich krajów jak: Turcja, USA, Kanada, Ukraina, Wielka Brytania, Hiszpania i Gruzja - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
W poniedziałek, 8 kwietnia br. w Cannes rozpoczęły się targi telewizyjne MIPTV. W wydarzeniu bierze udział Telewizja Polska, która na specjalnie przygotowanym stoisku promuje swoje formaty i produkcje. W ofercie publicznego nadawcy znajdują się seriale: „Stulecie Winnych” („Our Century”), „Echo Serca” („Heartbeat”), „Drogi wolności” („Paths to Freedom”) oraz format „Sanatorium miłości”. Promowane są również filmy fabularne: „Kamerdyner” („The Butler”) i „Ułaskawienie” („Pardon”) oraz dokumenty: „Efekt motylka” i „Wieloryb z Lorino”.
- Obecność TVP na targach MIPTV to wspaniała okazja do zaprezentowania produkcji TVP na arenie międzynarodowej. Polskie seriale, filmy fabularne, czy dokumentalne znajdują tu swoich zagranicznych nadawców i dystrybutorów. Cieszą nas ogromnie wszystkie sprzedaże i coraz większe zainteresowanie naszymi formatami - mówi Monika Karasek, dyrektor Biura Handlu i Współpracy Międzynarodowej w Telewizji Polskiej.
Podczas konferencji firma Eurodata TV Worldwide zaprezentowała raport, w którym wyróżnionych zostało pięć najbardziej udanych premier telewizyjnych 2019 roku na świecie. Jedną z nich był program Telewizji Polskiej „Sanatorium miłości” (obok zagranicznych tytułów: „113” - Norwegia, „Judas” - Holandia. „Project Blue Book” - USA i „Masked Singer” - również USA).
Wyróżnienie „Sanatorium miłości” przełożyło się na duże zainteresowanie tym formatem przez różne rynki. Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że zakupem praw licencyjnych do tego projektu zainteresowane są m.in. takie kraje jak: Turcja, USA, Kanada, Ukraina, Wielka Brytania, Hiszpania i Gruzja. Łącznie chęć nabycia „Sanatorium miłości” deklaruje kilkunastu nadawców (głównie publicznych) z całego świata.
Dużym zainteresowaniem na targach MIPTV cieszy się również historyczna telenowela „Korona królów”, której chęć nabycia wyrażają głównie nadawcy z rynków azjatyckich.
Pierwszy sezon „Sanatorium miłości” nadawany był na antenie Jedynki w niedziele o godz. 21.15, w okresie od 20 stycznia do 31 marca 2019 roku. Średnia oglądalność premierowych odcinków produkcji wyniosła 3,50 mln widzów. Przełożyło się to na 22,54 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,10 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,30 proc. w grupie 16-59.
Jak już informowaliśmy, Telewizja Polska pracuje nad kontynuacją tego cyklu, który wróci do TVP1 za rok. Aktualnie trwają poszukiwania uczestników do projektu.
Dołącz do dyskusji: Turcja, USA, Kanada, Ukraina, Wielka Brytania, Hiszpania i Gruzja wśród krajów zainteresowanym zakupem licencji do „Sanatorium miłości”