Samsung powoli traci rynek
W 2006 roku światowa sprzedaż telefonów komórkowych wyniesie 950 mln sztuk - przewiduje Samsung.
Sam południowokoreański producent komórek zamierza sprzedać 115 mln zestawów.
To zgodne z jego wcześniejszymi prognozami, jednak wcześniej zakładał globalną sprzedaż na poziomie 900 mln sztuk.
Lee Ki-tae, szef działu telekomunikacyjnego Samsunga przyznał, że firma ma kłopoty z konkurencją i traci udział w światowym rynku na rzecz dynamicznego wzrostu sprzedaży Nokii i Motoroli. Ta ostatnia w ubiegłym roku odniosła spory sukces dzięki nowemu modelowi RAZR i zanotowała największy wzrost rynkowy w ostatnim półroczu. W ciągu 12 miesięcy zwiększyła roczną sprzedaż o 52%, Nokia miała nieco gorszy wynik — jej wzrost wyniósł 32%.
Obecnie liderem rynku jest fińska firma z 33,5% udziałem w rynku, drugie miejsce należy do Motoroli (22%). Samsung kontroluje 11,2%, ale jego udział z każdym rokiem maleje.
Dołącz do dyskusji: Samsung powoli traci rynek