Samsung korzysta z sukcesu "klapkowców"
Z nowego raportu firmy In-Stat/MDR wynika, że firmą która w ciągu ostatniego roku najbardziej zwiększyła udział w rynku telefonów komórkowych jest Samsung
Przyczyn sukcesu koreańskiego koncernu analitycy dopatrują się w rosnącym popycie na „muszelki”, czyli telefony z rozkładaną klapką – obowiązkowo z aparatem fotograficznym.
W ciągu ostatniego roku udział Samsunga w globalnej sprzedaży „komórek” wzrósł z 10,3% do 13,8%. W samym tylko trzecim kwartale 2004 koreański producent sprzedał 22,7 mln sztuk telefonów. Od początku lipca do końca września na całym świecie sprzedano 165 mln “komórek” - kolejni użytkownicy porzucają wysłużone modele z czarno-białymi wyświetlaczami i decydują się na zakup nowych, znacznie bardziej zaawansowanych telefonów. Wiele osób sięga po produkty Samsunga, który oferuje wiele modeli z aparatami cyfrowymi, a przy tym w modnej, rozkładanej obudowie.
W chwili obecnej niezagrożonym liderem rynku pozostaje Nokia (31,2% światowej sprzedaży), jednak Samsung szybko zbliża się do zajmującej drugą pozycję Motoroli (14,1%). Nie mniej zacięta walka trwa tuż za podium: Siemens, LG i Sony Ericsson kontrolują – odpowiednio – 7,2%, 7,1% i 6,5% światowego rynku. In-Stat/MDR przewiduje, że w całym roku 2004 sprzedanych zostanie 653 mln telefonów komórkowych, czyli aż o 22% więcej niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Samsung korzysta z sukcesu "klapkowców"