Sądy uchylają zakaz emisji porównawczego spotu Minerado (wideo)
Sądy okręgowe w Olsztynie i Rzeszowie uchyliły wprowadzony na wniosek Maspeksu zakaz prowadzenia kampanii reklamowej napoju Minerado. Wcześniej z trzech innych sądów firma sama wycofała takie wnioski.
Spór, który od miesiąca toczą firmy Maspex i Agros Nova, dotyczy prowadzonej przez tą drugą kampanii reklamowej napoju Minerado. W spocie jest on zestawiany z produkowanym przez to pierwsze przedsiębiorstwo Caprio wraz z informacją, że w przeciwieństwie do niego nie zawiera sztucznych słodzików. Maspex uznał, że taki przekaz dyskredytuje ten produkt, stanowiąc przejaw niedozwolonej reklamy porównawczej, i skierował do kilku sądów okręgowych wnioski o zabezpieczenie powództwa, czyli przerwanie tej kampanii.
Decyzja sądu w Olsztynie o zabezpieczeniu powództwa wstrzymała - po zaledwie dwóch tygodniach obecności w telewizji - emisję spotów Minerado. Jednak niedługo potem zarówno sąd w Olsztynie, jak i Rzeszowie odrzucił wnioski w wyniku zażalenia firmy Agros Nova, natomiast Maspex wycofał się z tych roszczeń w sądach w Warszawie, Lublinie i Krakowie. Producent Minerado nie kryje satysfakcji z uchylenia zakazu prowadzenia tej kampanii. - Maspex wykorzystał luki prawne, żeby zablokować nasze działania i zyskać na czasie - twierdzi Joanna Bancerowska, PR manager Agros Nova. W najbliższym czasie postanowienie w tej sprawie wyda sąd w Bielsku-Białej.
Komentarz Szymona Gutkowskiego, dyrektora zarządzającego
agencji DDB Warszawa
Uważam, że spot Minerado z
punktu widzenia strategii reklamowej nie przekracza granic reklamy
porównawczej, tylko jest przejawem zdrowej konkurencji rynkowej.
Przypomnę, że napój Caprio był reklamowany niedawno pod hasłem "Z
natury bez cukru" sugerującym, że nie zawiera sztucznych substancji
słodzących. Formułując tak zdecydowany przekaz, marka musi się
liczyć z ripostą konkurencji. Spot Minerado porusza też kwestię
ważną dla konsumentów, zachęcając ich do uważnego czytania napisów
i list składników na opakowaniach. W reklamie moje wątpliwości
budzi jedynie dobór muzyki. Komunikat lektora jest tak
jednoznaczny, że takie tło dźwiękowe odbiera mu tylko nieco
wiarygodności.
Dołącz do dyskusji: Sądy uchylają zakaz emisji porównawczego spotu Minerado (wideo)