„Rzeczpospolita” straciła najwięcej w kioskach. Dane dzienników ogólnopolskich za 2015 rok
W ub.r. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży w kioskach, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zdecydowanym liderem sprzedaży kioskowej pozostał „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 304 051 egz. W porównaniu do 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,28 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 143 560 egz., notując spadek o 4,99 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 5,23 proc. i wyniosła 107 102 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,62 proc.
Zaś największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 15,01 proc. do 7 872 egz.
Sprzedaż kioskowa tego tytułu to tylko 14,09 proc. sprzedaży ogółem, co w całym zestawieniu oznacza najniższy udział. „Rzeczpospolita” zanotowała jednak najwyższy udział prenumeraty - wyniósł on 68,43 proc. sprzedaży ogółem.
ZKDP | rok | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 307 474 | 307 474 | 304 051 | 3 204 | 324 730 | 324 730 | 321 000 | 3 484 |
Super Express | 145 250 | 144 529 | 143 560 | 968 | 152 761 | 152 041 | 151 099 | 943 |
Gazeta Wyborcza | 177 697 | 158 382 | 107 102 | 49 074 | 191 545 | 170 247 | 113 009 | 55 177 |
Przegląd Sportowy | 30 890 | 30 890 | 29 927 | 595 | 34 722 | 34 722 | 33 676 | 638 |
Gazeta Polska Codziennie | 19 140 | 19 091 | 18 649 | 169 | 20 248 | 20 232 | 19 640 | 84 |
Dziennik Gazeta Prawna | 54 107 | 44 946 | 9 686 | 25 848 | 57 531 | 47 319 | 10 995 | 27 309 |
Rzeczpospolita | 56 433 | 55 886 | 7 872 | 38 245 | 58 043 | 55 849 | 9 262 | 39 091 |
Puls Biznesu | 13 284 | 10 582 | 1 647 | 6 136 | 14 040 | 10 817 | 1 730 | 6 699 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 5 393 | 4 813 | 1 304 | 1 559 | 5 072 | 4 605 | 1 508 | 1 504 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” straciła najwięcej w kioskach. Dane dzienników ogólnopolskich za 2015 rok