SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Gazeta Polska” promowane w wieczornym przeglądzie prasy w TVP Info

W wieczornym paśmie TVP Info emituje cykl „Na pierwszej stronie”, w którym omawiane są artykuły z pierwszych stron wydań dzienników i tygodników. Telewizja Polska lokuje tam komercyjnie kilka tytułów, m.in. „Rzeczpospolitą” i „Gazetę Polską”.

Program „Na pierwszej stronie” w TVP Info emitowany jest codziennie około godz. 23.00. W jednominutowym cyklu prezentowane są okładki trzech pism drukowanych, a lektor krótko omawia artykuły na pierwszej stronie.

Na planszy początkowej widnieje informacja o lokowaniu produktu, a na końcu TVP Info podaje, które konkretnie tytuły były w tym odcinku promowane komercyjnie.

Jak wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl centrum informacji TVP, pisma do przeglądu prasy wybierane są każdego dnia.

- Obecnie jest to wybór spośród dziewięciu tytułów. Część z tytułów jest lokowana w sposób komercyjny. Szczegółów handlowych niestety nie możemy ujawniać - tłumaczy Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVP.

Umowy z wydawcami zawierało biuro reklamy TVP. Wśród promowanych komercyjnie tytułów znalazły się m.in. „Rzeczpospolita” i „Gazeta Polska”.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w maju 2015 roku udział TVP Info w rynku telewizyjnym wyniósł 3,09 proc.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Gazeta Polska” promowane w wieczornym przeglądzie prasy w TVP Info

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
krytyk
Jest też wSieci. Pluralizm pełną gębą.
odpowiedź
User
NiePatriota
ciekawe jakie bylo polecenie od góry, z kim to biuro reklamy te umowy ma zawrzec, a z kim stanowczo nie ;)
odpowiedź
User
Wanda_S
Nie przypominam sobie, aby wcześniej Info emitowało jakaś specjalnie do tego stworzoną audycję autopromocyjną, nastawioną czysto na reklamę i zysk, gdzie prezentowano by np. tylko Newsweeka, Wyborczą czy Politykę. Do tej pory nie stosowano tego typu zagrywek nie mających na celu informowania widzów, o tym co w jest prasie, a po prostu reklamowania tych gazet, które są przychylne obecnemu rządowi, ich właścicielami są osoby związane z obecnym rządem lub takie, które za bardzo go nie krytykują. Nie ma to jak doszczętnie zniszczyć zasady, jakie powinny panować w mediach publicznych.
odpowiedź