„Rzeczpospolita”, „DGP”, „Parkiet”, „Fakt” i „SE” też w wyższych cenach
Z początkiem roku oprócz „Gazety Wyborczej” wzrosły ceny „Rzeczpospolitej”, „Dziennika Gazety Prawnej” i „Parkietu”. Już od grudnia droższe są „Fakt” i „Super Express”.
Od początku roku „Rzeczpospolita” i „Parkiet” (oba tytuły wydaje Presspublica) kosztują o 40 gr więcej niż poprzednio. Za „Rz” trzeba zapłacić 3,90 zł, a za „Parkiet” - 4,90 zł (takie są ceny wszystkich wydań gazet). Natomiast „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zdrożał o 50 gr - do 3,40 zł.
Przypomnijmy, że z początkiem nowego roku wzrosła też cena „Gazety Wyborczej” (przeczytaj szczegóły).
Natomiast już w grudniu zdrożały tabloidy „Fakt” (Ringer Axel Springer Polska) i „Super Express” (Murator). Pierwszy jest droższy od początku grudnia - wydania od poniedziałku do środy oraz sobotnio-niedzielne kosztują 1,70 zł (zamiast 1,60 zł), a czwartkowe i piątkowe - 1,99 zł (zamiast 1,90 zł). „Super Express” podrożał 17 grudnia - od poniedziałku do czwartku kosztuje 1,70 zł (poprzednio było to 1,60 zł), w weekend - 1,80 zł (poprzednio 1,70 zł). Nie zmieniła się tylko cena wydania piątkowego - nadal wynosi 1,90 zł.
>>> „Rzeczpospolita” 24 proc. w dół, liderem „Fakt” - raport o sprzedaży prasy
W efekcie z 9 czołowych dzienników ogólnopolskich w ostatnim czasie nie zdrożały tylko trzy: „Przegląd Sportowy” (Ringer Axel Springer Polska), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum) i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska).
Wydawcy drożejących gazet w podobny sposób uzasadniają podwyżki. - Rosnące koszty produkcji, spadające przychody reklamowe, malejąca sprzedaż - wymienia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Ewa Lampart, wiceprezes Muratora i dyrektor zarządzająca „Super Expressu”. - Wytworzenie wartościowego, profesjonalnego kontentu jest coraz droższe - mówi nam Marcin Piasecki, wydawca „Dziennika Gazety Prawnej”.- Nasi dziennikarze są prawnikami, ale opracowanie nawet prostego tekstu o tematyce prawnej wymaga mnóstwa pracy i konsultacji - dodaje.
>>> Gazety faktycznie z reklam: 120 mln zł, 17 proc. w dół, „SE” z najwyższymi rabatami
Jednocześnie wydawcy podkreślają, że wyższe ceny mają zrekompensować te koszty. - Cena jest jednym z kilku czynników, które pozwalają wskaźnik rentowności gazety na odpowiednim poziomie - ocenia Ewa Lampart. - Podnieśliśmy cenę „Faktu” zgodnie z naszymi założeniami biznesowymi. Z uwagą obserwujemy wydawców, którzy również podwyższyli ceny swoich dzienników, i trzymamy kciuki za powodzenie ich działań - deklaruje Marcin Biegluk, dyrektor wydawniczy dzienników w Ringier Axel Springer Polska. - Kwota, którą wydaje czytelnik na „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”, to niewielki wydatek w stosunku do korzyści, jakie otrzymuje, czytając nasze gazety - uważa Hanna Wawrowska, pełnomocnik zarządu Presspubliki.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita”, „DGP”, „Parkiet”, „Fakt” i „SE” też w wyższych cenach