Nielsen: reklama telewizyjna w I kwartale warta 6,44 mld zł
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym kwartale 2019 roku były o 4 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W zeszłym kwartale polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 8,40 mln spotów reklamowych, o 2,18 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 51,90 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 51,88 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosły łącznie 6,44 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 933,87 mln zł, odnotował w zeszłym kwartale Polsat. Jego przychody były o 3,84 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 2,50 proc. do 657,88 mln zł.
Podium uzupełnia TVP2 (382,83 mln zł; wzrost o 13,53 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (348,08 mln zł; + 3,58 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN7 z wpływami na poziomie 131,76 mln zł i wzrostem o 4,22 proc.
20. miejsce zajął kanał Zoom TV, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 41,54 proc. do 59,88 mln zł.
Najwięcej na reklamę w telewizji - 263,48 mln zł - w pierwszym kwartale 2019 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 16,99 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (199,08 mln zł; do góry o 24,84 proc.) i Pharmacia (195,98 mln zł; - 6,54 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Dołącz do dyskusji: Nielsen: reklama telewizyjna w I kwartale warta 6,44 mld zł
Tylko najlepszy sport. Ambitne filmy i seriale tylko z platform.