Ruszyła trzecia platforma cyfrowa
N - nowa platforma cyfrowa należąca do Grupy ITI - zadebiutowała w czwartek, ale nadawca ma problemy z dystrybucją.
Dodatkowo uruchomienie niektórych kanałów przełożono na listopad, a część detalistów nie miała zestawów do odbioru i odprawiała klientów z kwitkiem - wynika z informacji "Gazety Wyborczej".
- Mamy już pierwszych abonentów. Z tego, co pamiętam, pierwszy dekoder został sprzedany w Poznaniu - mówił “GW” wczoraj przed południem Maciej Sojka, prezes N. Według Sojki w czwartek rano do sklepów trafiło "kilka tysięcy zestawów" do obioru N. - To nie jest dużo, ale to dopiero początek - przyznaje Sojka.
Telefoniczne centrum obsługi klienta N jeszcze nie rozpoczęło sprzedaży ("ruszy pod koniec października"). Odsyła do sklepów, np. mieszkańców Warszawy do sieci Avans. Ale dwa sklepy, do których dzwoniła "GW", jeszcze nie otrzymały sprzętu od N. Kiedy będzie? - Nie mam pojęcia. Dziś mieli ruszyć, ale nic nie mamy - mówi sprzedawca. Podobne odpowiedzi "GW" słyszała w sklepach Media Markt w Warszawie i we Wrocławiu oraz Saturn w Katowicach.
Pomimo oficjalnego startu niektórych kanałów N nie mogą oglądać nawet ci, którym udało się wczoraj kupić dekodery. Nadawany w wysokiej rozdzielczości Discovery HD oraz TVN Lingua mają ruszyć w najbliższy poniedziałek (16 października). Trzy dni później dołączy do nich polska edycja amerykańskiego Comedy Central. Z kolei Discovery Historia oraz kanał z rosyjskimi filmami i serialami Wojna i Pokój mają pojawić się dopiero w połowie listopada. Skąd te opóźnienia? - Taka jest nasza strategia. Będziemy włączać nowe kanały co tydzień albo co dwa tygodnie przez najbliższe kilka miesięcy. Nie chcemy tworzyć jednorazowego wielkiego szumu medialnego - wyjaśnia prezes N. Według niego jedynie opóźnienie we wprowadzeniu kanałów Discovery Historia oraz Wojna i Pokój wynika z rozmów z dostawcami programów. - To są duże projekty i staramy się, żeby wszystkie związane z nimi sprawy zostały zamknięte w ciągu miesiąca po starcie - mówi Sojka i dodaje, że do końca października N nie będzie pobierała od swoich klientów opłat abonamentowych. Tajemnicą pozostaje kanał filmowy, który N ma zaoferować w wysokiej rozdzielczości. Jego nazwa miała zostać ogłoszona podczas trwających właśnie targów telewizyjnych Mipcom w Cannes, ale do tego nie dojdzie. - Mamy przygotowane umowy, ale będą one podpisane w poniedziałek - tłumaczy Sojka.
Oferta programowa telewizji nowej generacji to siedem pakietów tematycznych:
„style, moda, muzyka”, „dzieci”, „cinemax” - każdy dostępny w cenie 10zł. Przy wyborze pakietu „hity filmowe” klient dostaje pakiet „cinemax” w prezencie, do końca 2007r.;„hity filmowe”, „kultura, nauka, świat”, „sport i motoryzacja” - każdy dostępny w cenie 16zł oraz „informacja i rozrywka” – który przy wyborze 2 z 6 pakietów otrzymywany jest w prezencie.
Do końca października 2006r. klienci telewizji nowej generacji n nie będą płacić za abonament. Dotyczy to wszystkich siedmiu pakietów.
Więcej na ten temat - kliknij.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła trzecia platforma cyfrowa