RTB - nowa grupa robocza IAB Polska
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska powołał grupę roboczą RTB, której celem jest edukacja polskiego rynku w zakresie zautomatyzowanych platform do sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej.
RTB jest siedemnastą grupą roboczą działającą przy IAB Polska. W planach działania nowopowstałej jednostki jest m.in. tworzenie materiałów edukacyjnych skierowanych do wydawców, marketerów, agencji itp., przygotowywanie studiów przypadku ze zrealizowanych już kampanii oraz tworzenie raportów z rynku światowego, europejskiego i polskiego.
"Powstanie grupy to istotny krok na drodze w kierunku lepszej orientacji polskiego rynku w temacie RTB. Jeszcze w zeszłym roku hasło było zupełnie nieznane w obszarze naszego online marketingu. Dziś reklamodawcy oraz wydawcy wykazują coraz większe zainteresowanie nowym ekosystemem zakupu i sprzedaży reklamy typu display w modelu aukcyjnym. Wynika to m.in. z potrzeby większej wydajności kampanii, jak i dotarcia do indywidulanych internautów z właściwym przekazem reklamowym, co notabene zapewnia Real-Time Bidding." - stwierdził Maciej Wyszyński, managing director sociomantic labs.
"Cele powołanej grupy to przede wszystkim edukacja, wzbudzenie zaufania do nowego modelu oraz przygotowanie rynku na nadchodzące zmiany w reklamie odsłonowej, czyli automatyzację kreacji i wzrost wydatków na performance." - dodała Anna Listopad-Nowocin, marketing manager CEE, sociomantic labs.
Pierwsze spotkanie grupy roboczej RTB, do której trwają zapisy, odbędzie się 16 października o godz. 15.00. Zainteresowani udziałem w pracach powinni wysłać wiadomość e-mail do Anny Wątłej, menedżera ds. edukacji IAB Polska, pod adres awatla@iab.com.pl.
Dołącz do dyskusji: RTB - nowa grupa robocza IAB Polska