Różnorodność i inkluzywność ważna dla 59 proc. Polaków
Badanie dotyczące różnorodności i inkluzywności, przeprowadzone przez Mindshare Polska pokazuje, że nawiązywanie do tej tematyki w mediach i kulturze jest ważne dla 59 proc. Polaków. Prawie połowa badanych z promowaniem równości i tolerancji spotkała się w mediach internetowych.
W ostatnim czasie coraz więcej marek nawiązuje w swoich działaniach marketingowych do tematyki równości, jednak badanie Mindshare Polska pokazuje, że w ciągu ostatniego roku jedynie 23 proc. badanych Polaków spotkało się z promowaniem w mediach równego traktowania i włączania mniejszości w masową komunikację lub walkę z dyskryminacją.
Inkluzywność w mediach
Uczestnicy badania wskazują, że komunikaty związane z różnorodnością i inkluzywnością docierały do nich najczęściej za pośrednictwem portali informacyjnych, mediów społecznościowych, telewizyjnych programów informacyjnych, ale także filmów i seriali.
Diversity & inclusion w strategii marek i firm
Promowanie tematyki diversity & inclusion przez firmy i marki wskazało jedynie 15 proc. badanych, przy czym zdecydowana większość z nich nie potrafiła wskazać konkretnych podmiotów. A szkoda, ponieważ niemal co trzeci badany (32 proc.) przyznaje, że promowanie przez firmę idei różnorodności sprawia, że mają oni lepsze zdanie o marce, która publicznie wyraża poparcie dla takich wartości, a co czwarty (26 proc.) deklaruje, że bardziej chętnie rozważa takie marki podczas zakupów.
- Wyniki naszego badania pokazują, że warto, aby firmy i marki komunikowały nawiązywanie w swojej działalności do tematyki diversity & inclusion. Niska zauważalność takich działań (15 proc.) w odniesieniu do potencjalnych korzyści z nich płynących (co najmniej wizerunkowych) powinna motywować do bardziej wyrazistego podkreślania tego, że nasza działalność sprzyja wartościom różnorodności i równości – mówi Karolina Chołuj, director business planning Mindshare Polska.
Ważne mówienie o osobach z niepełnosprawnościami
Dla około 40 proc. ankietowanych ważne jest, aby w przekazach medialnych mówić o osobach z niepełnosprawnościami lub chorobami wpływającymi na ich wygląd oraz podkreślać równość ze względu na płeć, wiek, wagę, czy kolor skóry.
Dla co trzeciego badanego ważne jest eksponowanie w treściach medialnych mniejszości narodowych, etnicznych, czy osób o innej niż heteroseksualna orientacji. Co ciekawe, bardziej otwarte na takie treści są kobiety, niż mężczyźni.
- Dziś marketing inkluzywny tj. włączający wszystkie grupy społeczne i mniejszości – powinien być standardem, implementowanym w strategie komunikacji i działania marek. Konsumenci doceniają autentyczność i działania pokazujące wartości z jakimi firmy się utożsamiają. W Mindshare jednym z naszych nadrzędnych celów jest Good Growth – zrozumienie konsumentów, ich motywacji i sposobu myślenia, a następnie wsparcie klientów w interpretacji tych potrzeb i uwzględnieniu ich w prowadzonych działaniach – dodaje Marta Kierszka, strategy senior executive Mindshare Polska.
Dołącz do dyskusji: Różnorodność i inkluzywność ważna dla 59 proc. Polaków