Rosną zyski grupy Eurozet
Poprawa koniunktury na reklamowym rynku korzystnie wpłynęła na wyniki Grupy Eurozet, właściciela Radia Zet. Jej ubiegłoroczny zysk netto wzrósł prawie dwukrotnie
- Nie da się zaprzeczyć, że na radiowym rynku koniunktura się polepsza, ale jej efekty w dużej mierze przechwytują stacje publiczne. To nowy, niebezpieczny z punktu widzenia rynku trend - ocenia "Rzeczpospolitej" Monika Bednarek, prezes Grupy Eurozet. Grupa, do której należy Radio Zet, druga co do wielkości rozgłośnia w Polsce, oraz młodzieżowa Radiostacja, zakończyła ubiegły rok z ponaddziewięcioprocentowym wzrostem przychodów ze sprzedaży.
Ubiegłoroczny zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) wzrósł o 80 proc., podobnie jak zysk netto, który sięgnął 4,5 mln zł.
- Po drenażu rynku reklamowego przez publiczną TVP teraz przyszła kolej na publiczne rozgłośnie. Zaczynają coraz aktywniej działać na rynku reklamy a to oznacza, iż komercyjne stacje w znacznie mniejszym stopniu mogą skorzystać na poprawie koniunktury - ocenia szefowa Eurozetu. Jej zdaniem publiczne radio nie daje wprawdzie największych rabatów, ale za to w porównaniu ze swym zasięgiem ma bardzo niskie ceny reklam. W tej konkurencji duże rozgłośnie sobie poradzą, ale małe mogą mieć problemy. A dom sprzedaży reklam Eurozet ma w swej ofercie dla reklamodawców pakiet niezależnych stacji lokalnych. - Jeśli one zdobywają reklamy, my też na tym zarabiamy - wyjaśnia "Rz" prezes Bednarek.
Dołącz do dyskusji: Rosną zyski grupy Eurozet