„Rolnik szuka żony” hitem TVP1. Za rok druga edycja. "Nie sądziliśmy, że okaże się takim sukcesem"
Reality-show „Rolnik szuka żony” oglądało średnio 3,6 mln widzów, a TVP1 w czasie jego emisji była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. - Aż takiego sukcesu się nie spodziewaliśmy - przyznaje Piotr Radziszewski, dyrektor TVP1. Wpływy z reklam wyniosły niemal 11 mln zł.
„Rolnik szuka żony” na antenie TVP1 emitowany był w niedziele o 21.30 w okresie od 7 września br. do 23 listopada br. (jeden odcinek pokazano o 22.05). Program śledziło średnio 3,62 mln osób, co przełożyło się na 23,68 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 19,95 proc. w grupie komercyjnej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Największą oglądalnością cieszył się finałowy odcinek programu, nadany 23 listopada br. Obejrzało go aż 4,84 mln widzów przy 29,74 proc. udziału w rynku.
| Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
23-11-2014 | 21:30:14 | 4 840 982 | 29,74% |
09-11-2014 | 21:29:51 | 4 435 566 | 27,98% |
02-11-2014 | 21:30:53 | 4 366 657 | 28,31% |
TVP1 w czasie nadawania reality-show była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat pokazujący „Tylko muzykę”, „Kości” oraz rozgrywki sportowe, co dało mu 14,78 proc. udziału. Trzeci był TVN („Lekarze”, „Na językach”; 10,01 proc.), a czwarta - TVP2 („Czas honoru”, felietony powstańcze, „Kocham Kino”; 5,38 proc.). Taka sama była kolejność stacji w grupie komercyjnej.
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 - Rolnik… | 3 620 191 | 23,68% | 19,95% |
Polsat | 2 259 223 | 14,78% | 15,77% |
TVN | 1 529 813 | 10,01% | 10,60% |
TVP2 | 822 704 | 5,38% | 5,13% |
Cennikowe wpływy z reklam pokazywanych przed i po odcinkach formatu wyniosły 10,79 mln zł (dane bez rabatów).
W programie pięciu mężczyzn prowadzących gospodarstwa rolne poszukiwało miłości swojego życia, wybierając spośród uczestniczek kandydatkę na żonę. Reality-show prowadziła debiutująca w dużej telewizji Marta Manowska, a za jego produkcję wykonawczą odpowiadała firma Fremantle Media Polska.
- Mimo wielu głosów krytyki, spodziewaliśmy, że program spodoba się widzom. Nie sądziliśmy jednak, że okaże się aż takim sukcesem. Tym większą mamy satysfakcję - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Radziszewski, dyrektor TVP1.
Stacja już kilka tygodni temu zdecydowała, że powstanie druga edycja „Rolnika”. Nie pojawi się ona na antenie jednak wiosną, ale dopiero we wrześniu przyszłego roku. Realizacja formatu zimą z powodu pogody mijałaby się bowiem z celem. - W programie muszą być plenery - podkreśla Radziszewski.
Rozpoczęły się już poszukiwania uczestników do drugiej serii, zgłosić się można wypełniając formularz na stronie rolnikszukazony.tvp.pl. Poza rolnikami Telewizja Polska do udziału zaprasza także kobiety prowadzące gospodarstwa rolne. Po wyłonieniu uczestników TVP1 nagra odcinek zerowy z ich prezentacjami, który zostanie pokazany w maju 2015 roku. Po emisji pilota ogłoszony zostanie casting na żony (ewentualnie mężów). Odcinki drugiej edycji programu „Rolnik szuka żony” będą kręcone latem (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Rolnik szuka żony” hitem TVP1. Za rok druga edycja. "Nie sądziliśmy, że okaże się takim sukcesem"
Gej szuka męża?