RMF powiększa przewagę nad Radiem Zet
RMF ma już o 3,3 proc. większy udział w rynku niż Radio Zet. Zyskuje Trójka i TOK FM a traci Radio Maryja, PR 1 i Radiostacja.
Udziały radia RMF FM w rynku słuchalności wyniosły w ostatnim okresie (III– V.06) 21,8 proc. co w stosunku do poprzedniej fali ( (II – IV.06) oznacza wzrost o 0,2 proc. - wynika z najnowszych danych badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company.
Na drugim miejscu plasuje się Radio Zet z 18,5 proc. udziałem w rynku (poprzednio 19,0 proc.), na trzecim Program I Polskiego Radia z wynikiem 14,2 proc. (spadek o 0,1%), a na czwartym "Trójka" - 6,3 proc. (wzrost o 0,1 proc.).
Kolejne Radio Maryja – 2,3 proc. (spadek o 0,1 proc.), Radio Bis – 0,7 proc. (spadek o 0,1 proc.), Dwójka – 0,7 proc. (spadek o 0,1 proc.).
Spore zmiany w rynku rozgłośni ponadregionalnych. Swoje wyniki znacząco poprawiło radio Tok FM - aż o 0,2 proc. spadł udział w rynku Radiostacji.
Wśród grup radiowych liderem pozostaje Grupa Time (m.in. Eska i Vox FM), która ma 8,1 proc. udział w rynku (wzrost o 0,2%). Na drugim miejscu Audytorium 17 z udziałem na poziomie 5,2 proc. (wzrost o 0,2%). Grupa radiowa Agora ma 4,8 proc. udziału (wzrost o 0,2 proc.), a Ad.point – 1,7 proc. (wzrost o 0,1 proc.).
Słuchalność stacji radiowych | ||||
Marzec-maj 2006 | Luty-kwiecień 2006 | |||
Nazwa | Udział w rynku | Zasięg dzienny | Udział w rynku | Zasięg dzienny |
Stacje ogólnopolskie | ||||
RMF FM | 21,80% | 27,40% | 21,60% | 27,20% |
Radio Zet | 18,50% | 24,20% | 19,00% | 24,10% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 14,20% | 15,60% | 14,30% | 15,80% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 6,30% | 7,50% | 6,20% | 7,30% |
Radio Maryja | 2,30% | 3,80% | 2,40% | 3,90% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,70% | 1,10% | 0,80% | 1,00% |
Bis Polskie Radio | 0,70% | 1,00% | 0,80% | 1,20% |
Stacje ponadregionalne | ||||
Radio Wawa | 0,80% | 1,40% | 0,80% | 1,10% |
Radio TOK FM | 0,80% | 1,10% | 0,60% | 1,30% |
Radiostacja | 0,60% | 1,30% | 0,80% | 1,40% |
Grupy radiowe | ||||
Grupa TIME [43] | 8,10% | 11,10% | 7,90% | 10,70% |
Audytorium 17 [17] | 5,20% | 8,00% | 5,00% | 7,70% |
Grupa AGORA [28] | 4,80% | 6,30% | 4,60% | 6,10% |
Grupa AdPoint [11] | 1,70% | 2,60% | 1,60% | 2,60% |
Grupa RMF [12] | 0,80% | 1,10% | b.d | b.d |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company |
Dołącz do dyskusji: RMF powiększa przewagę nad Radiem Zet